ادعای عجیب نتانیاهو درباره جنگ غزه/ حماس را شکست می دهیم!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود طی نشست هفتگی مدعی شد: «ما هر روز ده‌ها نیروی مسلح را از بین می‌بریم و با این روحیه حماس را شکست خواهیم داد و اسرای خود را بازمی‌گردانیم.»

براساس گزارش وب‌سایت صدی البلد، نتانیاهو بار دیگر بر موکول کردن برگزاری انتخابات محلی به ماه فوریه تاکید کرد.

نخست وزیر این رژیم پیشتر گفته بود: انتخاباتی که در حال حاضر برای اواخر ژانویه برنامه‌ریزی شده باید به تعویق بیفتد زیرا در حال حاضر حدود ۷۰۰ نامزد در خدمت ذخیره ارتش اسرائیل هستند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بودند که کابینه این رژیم با موکول کردن انتخابات محلی به ۲۷ فوریه موافقت کرد.

انتخابات محلی در اراضی اشغالی قرار بود ۳۱ اکتبر برگزار شود، اما به دلیل جنگ غزه به ۳۰ ژانویه موکول شد و اکنون نیز به دلیل ادامه جنگ و نبود شرایط مناسب به ۲۷ فوریه موکول شده‌ است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم به دادگاه لاهه به اتهام ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه گفت: «می‌خواهم به آفریقای جنوبی بگویم این ما نیستیم که به دنبال نسل‌کشی هستیم، بلکه حماس به دنبال آن است. وقتی میلیون‌ها نفر در سوریه و یمن از خانه‌های خود آواره شدند کجا بودید؟ ما به کار خود در زمینه حفاظتی ادامه خواهیم داد.»

پیشتر دیوان دادگستری بین‌المللی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام «نقض نگران‌کننده وظایفش طبق کنوانسیون پیشگیری و مجازات مربوط به جنایت نسل‌کشی در ارتباط با فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» شکایتی را ثبت کرده است.

در متن این سند نوشته شد: «اقدامات و قصورهای اسرائیل دارای مشخصه نسل‌کشی هستند. آنها دارای نیت مشخص لازم برای از بین‌ بردن فلسطینی‌های ساکن غزه به عنوان بخشی از یک گروه قومی، نژادی و ملی فلسطینی هستند.»

در همین راستا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، بازگرداندن ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی مستلزم تداوم جنگ است.

نتانیاهو تاکید کرد که دولتش امنیت را چه از طریق یک گزینه دیپلماتیک و چه از طریق عملیات نظامی به ساکنان شمالی بازمی‌گرداند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.