تعداد متقاضیان مسکن ملی اعلام شد

ارسلان مالکی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن خراسان‌شمالی با ابراز گلایه از اینکه عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل خراسان شمالی قابل توجیه نیست، اظهار کرد: این موضوع موجب عقب ماندگی استان در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور می شود و گزارش بانک های عامل این استان بسیار نگران کننده است.

خبر مرتبط
معاملات‌ملک با قانون دو‌پهلو

سه صاحب‌نظر حوزه حقوق و ثبت اسناد و املاک، ابعاد، زوایا و ابهامات مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بررسی «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» را بررسی کردند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، نسخه نهایی «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»، بعد از حدود 7 سال رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان، به دلیل عدم‌حل موارد اختلاف بین این دو نهاد، سرانجام در آذرماه امسال، ماده یک این طرح که محل اختلاف و اساسی‌ترین بخش این طرح محسوب می‌شود، از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه وضعیت آمار و اطلاعات از مستأجران استان خراسان شمالی ناراحت کننده است، گفت: همکاری بانک‌های عامل می تواند این مشکل را حل کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور مقرر شده برای اجرای طرح ملی مسکن یک سوم اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، یک سوم وزارت نیرو و یک سوم صندوق ملی مسکن تامین شود.

خبر مرتبط
افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به سفر هیات‌‌‌دولت به استان گفت: همزمان با این سفر و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای گلستان با اعتبار ۵۲۵ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مالکان این واحدها، شب یلدای خود را در خانه‌‌‌های نو و مقاوم خود جشن گرفتند. حسینی افزود: عملیات اجرایی ۵۰۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان در روستاهای استان آغاز شد. مالکان این واحدها از ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌‌‌الحسنه با کارمزد ۵‌درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله برخوردار هستند.

مالکی با مهم شمردن موضوع مسکن خاطرنشان کرد: تاکید رییس جمهور در شورای عالی مسکن این بوده که مدیران متولی فقط به عنوان یک وظیفه به آن نباید نگاه کنند و فراتر از وظیفه عمل نمایند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار نفر فاقد مسکن و متقاضی ثبت نام در نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی هستند،گفت: وضعیت ما در کشور به خاطر کم کاری و عدم برنامه ریزی در گذشته منجر شده تا ۴ میلیون و پانصد هزار نفر خانوار ثبت نام شده و فاقد مسکن داشته باشیم که این امر تکلیف ما را سنگین تر می کند لذا باید تلاش و تعاملات خود را افزایش دهیم.

مالکی با تاکید بر اینکه اراده دولت سیزدهم حل مشکل مسکن است، تصریح کرد: رییس جمهور هر بیست روز در شورای عالی مسکن حضور می یابد لذا وظیفه ما نیز اولویت گذاری این موضوع است تا دغدغه های مردم حل شود.

وی خواستار عملیاتی شدن موضوع واگذاری زمین در روستاها نیز شد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.