تامین منابع مالی اولویت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است

دنیای اقتصاد-کردستان: اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان در سنندج اظهار کرد: در ماههای گذشته رویکرد ما در حوزه نهضت ملی مسکن زمین محور و تامین زمین بود که این مشکل تا حدود زیادی رفع شده و از این پس رویکرد ما تسهیلات محور و بانک محور است.

وی با تاکید بر مشارکت جدی‌تر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن‌، افزود: بی شک اگر به موازات هم کارها پیش نرود به نتیجه نخواهیم رسید، مشکل زمین وقت زیادی از ما گرفت، لذا باید در امر تسهیلات تسریع صورت گیرد.

استاندار کردستان برپیگیری موضوع تسهیلات متقاصیان ۷۱۲ واحدی قروه نیز تاکید کرد و از بانک های عامل خواست از همین امروز پرداخت تسهیلات این واحدها در قروه آغاز و در جلسه بعدی گزارش کار ارائه شود.

وی از فرمانداران خواست در شهرستان‌ها موضوع طرح نهضت ملی مسکن و تسهیلات بانکی را با جدیت نظارت و پیگیری کنند و ما را در جریان گیر و گرفت‌های متقاضیان و بانک‌ها قرار دهند.

زارعی کوشا با بیان اینکه بانک ها نباید در پرداخت تسهیلات مسکن ملی تعلل کنند، گفت: کارها و اقدامات اداری و بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن ملی باید هر چه سریعتر انجام شود و متقاضیان با مشکل مواجه نشوند.

وی همچنین به موضوع بافت های فرسوده اشاره کرد و گفت: بحث بافت های فرسوده خیلی مهم و ضروری است، از این پس بخشی از زمان و توان شورای مسکن را به این موضوع اختصاص می دهیم و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در بافت ناکارآمد هستند لذا باید با جدیت به این موضع پرداخته شود.

استاندار کردستان به موضوع اراضی مازاد علوم پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان باید طی ۲ هفته آینده طرح پیشنهادی خود در رابطه با اراضی مازاد تحت تصرف را ارائه دهد، ضمن اینکه برای توسعه دانشگاه نیز به زمین نیاز دارد و باید در این زمینه نیز برنامه ریزی لازم را داشته باشد.