ساختمان های عمومی برای معلولان  مناسب سازی شود

دنیای اقتصاد-کردستان: اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مناسب‌سازی یک حق حداقلی برای بخشی از جامعه است که جزو بهترین اقشار ما هستند و علی رغم مشکلات فراوان، توانمندی خود را درهمه عرصه‌ها ثابت کرده‌اند، بنابراین باید توجه به این قشر بیش از گذشته و در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به کسب قهرمانی جهانی کشتی ناشنوایان توسط دانش‌آموز کردستانی ادامه داد: افراد دارای معلولیت توانمندی‌های زیادی دارند و انگیزه‌ای که درمیان این قشر برای پیگیری مسایل اجتماعی وجود دارد برای ما الهام بخش است.

استاندار کردستان در ادامه به جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: این جشنواره ایده خوبی برای بررسی مناسب‌سازی ادارات است، اما کافی نیست و  این مساله نیازمند توجه جدی‌تری است و باید الزاماتی که در این زمینه وجود دارد در جلسات مصوب شود تا بتوانیم پیگیری کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه در ساختمان‌های عمومی الزامات لازم در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان انجام شود، گفت: مشکلاتی در گذشته در زمینه نظارت‌ها وجود داشته است و تخلفاتی انجام شده که نباید تکرار شود و باید جدی‌تر به موضوع ورود شود.

استاندار کردستان گفت: مناسب‌سازی محیطی موضوع مهمی است و همه متولیان در بخش‌های مختلف باید اهمیت این موضوع را به عنوان یک تکلیف بدانند و به آن توجه کنند.

وی تاکید کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها، جلسات مناسب‌سازی را برگزار کنند،شهرداران نیز در این جلسات شرکت کنند، ضمن اینکه موضوع مناسب‌سازی باید در برنامه دستگاه ها باشد.

استاندار کردستان همچنین با تاکید بر اینکه همه ما باید وظایف خود را نسبت به جامعه معلولان بهتر از گذشته انجام دهیم، گفت: مدیران و مسئولان و اعضای جلسات،باید مصوبات را قبل از برگزاری جلسات بررسی کرده و  اولویت‌ها برای ابلاغ در نظر گرفته شود.