ثبت نام بانوان مجرد در نهضت ملی مسکن + جزئیات

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام ۲.۷ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن، گفت: زنان مطلقه مانعی برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن ندارند.

 پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی استقبال از نهضت ملی مسکن را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به ثبت‌نام حدود 2.7 میلیون نفر در این طرح، اظهار کرد: خانم‌های بالای 35 سال و آقایان بالای 45 سال می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.

وی‌ با اشاره به امکان ثبت‌نام مجردهای 23 تا 45 سال، افزود: این دسته از مجردان اکنون امکان ثبت‌نام دارند و تا هنگام واگذاری زمین باید بر اساس تکلیف قانون رفتار شود چرا که این اقدام با هدف تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده انجام شده است. با این حال افراد متاهل، زنان خود سرپرست، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت نیاز به ارائه شرط تاهل ندارند.

اصلانی با اشاره به وجود فرصت دو ماه برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن برای هر استان نیز تصریح کرد: برای این استان‌ها سامانه باز است و اگر کسی فرصت ثبت‌نام نداشته، این امکان برایش فراهم است تا ثبت‌نام کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در پاسخ به وجود ابهامات موجود درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند؛ بر اساس مصوبه‌ای دریافتی از شورای عالی مسکن این دو طرح کاملا شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند.

اصلانی بیان کرد: تسهیلات این دو طرح کاملا مشابه به هم است و همه امکانات حمایتی موجود در طرح‌های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی نیز می‌شود. بنابراین دیگر دو طرح نداریم و هر دوی این طرح‌ها یکی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.