حماس از هدایتگر جنگ غزه پرده برداشت

«اسامه حمدان» نماینده جنبش حماس در بیروت شامگاه پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد که در طول ۸۳ روز جنگ علیه غزه، حدود ۲۲ هزار نفر به شهادت رسیده‌ و بیش از ۵۶ هزار نفر مجروح شده‌‍اند.

وی در ادامه اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۰ کشتار را با سلاح های آمریکایی انجام داده‌اند.

اسامه حمدان گفت: رژیم فاشیست صهیونیست، اجساد ۸۰ شهید را از مناطق مختلف نوار غزه و اعضای بدن آن‌ها را ربود.

خبر مرتبط
تحریم‌های آمریکا علیه یمن با یک بهانه ضدایرانی

آمریکا یک فرد و سه نهاد را به بهانه اینکه تسهیل‌کننده انتقال کمک‌های مالی ایران به انصارالله یمن بوده‌اند تحریم کرد.

عضو ارشد حماس افزود: ما از صلیب سرخ می‌خواهیم توضیح دهد که چگونه اجساد شهدا را دریافت کرده است بدون اینکه اطلاعاتی در مورد صاحبان آن‌ها دریافت کند.

وی تصریح کرد: کمبود شدید آب، غذا و دارو باعث ایجاد بیماری‌های خطرناک در غزه کرده است که نیاز به اقدام فوری عربی و بین‌المللی دارد.

عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد، «رهبران جنایتکار رژیم اشغالگر اسرای خود را زنده نخواهند دید مگر پس از توقف همه‌جانبه تجاوزات به غزه».

خبر مرتبط
هشدار طائب درباره ترور شهید رضی موسوی/مراقب باشیم اسرائیل زمین بازی را در منطقه تغییر ندهد!

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: کشتار مردم بی گناه غزه باعث ایجاد تصویر منفی در افکار عمومی نسبت به اسرائیل شده، به همین جهت اسرائیل با ترور شهید موسوی می خواهد تصویر جدید از خود خلق کند.

حمدان گفت: به خانواده‌های زندانیان می‌گوییم که نتانیاهو به شما دروغ می‌گوید، زیرا تحت فشار نظامی، اجساد پسران شما به در تابوت‌ها به اسرائیل برمی‌گردند.

وی اضافه کرد: ما تأیید می کنیم که دولت بایدن در واقع جنگ را رهبری می کند و مسئول خون هایی است که ریخته می شود، حتی اگر در پس نگرانی‌های کاذب برای غیرنظامیان پنهان شده باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.