اسرائیل  جنوب لبنان را بمباران کرد /حزب الله با حمله پهپادی پاسخ داد

 

شبکه روسیا الیوم گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه حمله به منطقه «خله ورده» در اطراف شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان انجام دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را در اطراف شهرک «رامیا» در جنوب لبنان بمباران کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که حزب‌الله لبنان طی روز چهارشنبه در پاسخ به شهادت سه غیرنظامی لبنانی در جنوب این کشور حملات سنگینی را به مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

در همین حال، شبکه المیادین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مناطق شمال فلسطین اشغالی و به ویژه شهر «عکا» و «حیفا» خبر داد.

شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که چند موشک از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی و شهر «عکا» پرتاب شده است.

رسانه‌های عبری نیز مدعی شدند که سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی یک پهپاد حزب‌الله را رهگیری کرد.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به عقب‌نشینی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.