نگرانی شدید اسرائیلی از حزب الله/  لیبرمن: تهدید از شمال اسرائیل بسیار بیشتر از جنوب است

«آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین جنگ و عضو کنست اسرائیل در کنفرانس «چشم‌اندازها» گفت: همه شهرک‌های مجاور دیوار حائل شبیه اردوگاه آوارگان جبالیا شده است. نیمی از منازل ویران شده‌اند و همچنان به صورت هدفمند به تخریب منازل ادامه می‌دهند.

خبر مرتبط
تبادل آتش سنگین 6 ساعته بین حماس و اسرائیل+جزئیات

شاخه نظامی حماس از درگیری 6 ساعته نیروهای گردان‌های قسام با نظامیان اسرائیل در شمال غزه خبر داد.

به نقل از سایت خبری المیادین، لیبرمن با اشاره به شرایط دشوار شمال اراضی اشغالی گفت: ۲۰۰ هزار شهروند آواره شده‌اند. تنها در شمال اراضی اشغالی ۱۰۰ هزار تن آواره شده‌اند.

خبر مرتبط
رمزگشایی از علت برخی اقدامات اسرائیل نظیر برهنه کردن اسیران

نیروهای اسرائیلی غیر نظامیان فلسطینی را به طور سیستماتیک از طریق تحقیر کردن مجازات کرده و آنان را در معرض رفتارهای تحقیرآمیز قرار می‌دهند.

وی افزود: با افرادی که از محل زندگی خود منتقل شده‌اند، دیدار کرده است؛ یک خانواده چهار نفره در یک اتاق سر می‌کنند و این غیر قابل تصور است.

لیبرمن گفت: جنگ در جنوب نوار غزه  زمان خواهد برد و تا زمانی که جنگ در جنوب پایان نیابد شروع آن در شمال اراضی اشغالی ممکن نیست. تهدید از شمال بسیار بیشتر از جنوب است و «یکی در کابینه تصمیم گرفت منطقه الجلیل را رها کند.»

در همین راستا، رئیس شورای منطقه‌ای الجلیل علیا گفت: اگر حزب‌الله شکست نخورد، به خاطر آن به زندگی زیر تهدید امنیتی ادامه خواهیم داد و منتظر هفتم اکتبر جدید در شمال خواهیم بود.

از سوی دیگر، لیبرمن با اشاره به اینکه (مردم) در «اسرائیل» در جنگل زندگی می‌کنند، تاکید کرد: ممکن است امنیت و «عزت ملی» ما به خطر بیفتد، بنابراین چاره دیگری نداریم.

همزمان با تشدید مخالفت شهروندان اسرائیلی و انتقادات از کابینه نتانیاهو درباره نحوه مدیریت جنگ با مقاومت فلسطین و پرونده اسرا، اختلافات میان دو بخش سیاسی و نظامی این رژیم افزایش یافته است.

حزب‌الله لبنان در حمایت از غزه و پاسخ به حملات اسرائیل به جنوب لبنان، حملات خود را به تجمعات و پایگاه های نظامی اسرائیل ادامه می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.