حمایت عربستان از نقشه راه سازمان ملل برای روند صلح در یمن

در بیانیه این وزارت آمده که عربستان از طرف‌های یمنی میخواهد که بر سر میز گفتگو نشسته تا به یک راه حل سیاسی جامع و پایدار تحت نظارت سازمان ملل متحد برسند و به این ترتیب یمن را به سوی نهضت همه جانبه و توسعه پایدار که برآورده کننده خواسته مردمش است، سوق دهد.

هانس گراندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن روز شنبه از توافق و دستیابی طرف‌های درگیر در یمن به مجموعه اقداماتی که شامل اجرای آتش بس در کل این کشور است، استقبال کرد.

در بیانیه دفتر فرستاده سازمان ملل متحد آمد که این اقدامات همچنین شامل آماده سازی برای از سرگیری یک فرآیند سیاسی جامع زیر نظارت سازمان ملل است.

در این بیانیه همچنین آمد که گراندبرگ از نقش عربستان و عمان در حمایت از دو طرف برای رسیدن به این نقطه قدردانی کرد و از همه طرف ها خواست در این برهه حساس حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا محیطی مساعد برای گفتگو فراهم کنند و برای موفقیت این نقشه راه همکاری کنند.

این بیانیه به نقل از نماینده سازمان ملل اعلام کرد: ۳۰ میلیون یمنی نظاره‌گر و منتظر این فرصت جدید هستند تا به نتایج ملموس و پیشرفت در راستای صلح پایدار دست یابند. طرفین گام مهمی برداشته اند. تعهد آنها پیش از هر چیز تعهد به مردم یمن برای حرکت به سوی آینده و برآوردکردن مطالبتشان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.