ادعای یک مقام ناتو درباره جنگ اوکراین

به گفته یک مقام ارشد دفاعی در مرزهای شرقی ناتو، روسیه و اوکراین در حال حاضر عمیقاً در یک جنگ فرسایشی قرار دارند که احتمالا تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

نیوزویک گزار شداد، «کوستی سلم» دبیر دائمی ارتش دفاعی استونی، در مصاحبه‌ای اختصاصی به نیوزویک گفت که کی‌یف و شرکای غربی آن باید به آمارها ایمان داشته باشند. این جنگ فرسایشی است و برای هر دو طرف نیز در فصل زمستان وضعیت یکسان خواهد بود.

تاکید معاون وزیر خارجه روسیه به احترام تمامیت ارضی ایران

این مقام ناتو با اشاره به تردیدها در مورد توانایی اوکراین برای ادامه جنگ پرهزینه با روسیه افزود: ظاهراً برای بسیاری این نظریه قابل قبول به نظر می‌رسد و آنها به عنوان یک گزینه سیاسی، جذب آن شده اند.

ضد حمله تابستان اوکراین در پایان سال ۲۰۲۳ نتیجه چندان به همراه نداشت و حالا خستگی اوکراین و عدم تمایل کشورهای غربی برای حمایت از کی‌یف باید انتظار یک جنگ طولانی را کشید.

وی افزود: روسیه با وجود اعلامیه خود مبنی بر استخدام سالیانه ۱۳۰هزار نفر در نیروهای نظامی، تنها ۴۰هزار نفر را استخدام کرده ولی همین تعداد هم برای جلوگیری از ضدحملات اوکراین کافی است.

به گفته مقامات ناتو، کی‌یف ادعا می کند که از فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۳۵۱هزار سرباز روسی را کشته است. هرچند این آمارها خیلی دقیق نیستند ولی تا حد زیادی با اهداف آمریکا مطابقت دارد.

کشورهای اتحادیه اروپا متعهد شده اند تا پایان سال آینده میلادی حدود یک میلیون گلوله توپخانه در اختیار اوکراین قرار دهند که با وجود شرایط این کشورها بعید به نظر می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.