ماکرون :نقش ما در اروپا و برای حاکمیت اوکراین تعیین‌کننده است

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با سفر به اردن به مناسبت کریسمس در مقابل سربازان و نیروهای ویژه این کشور با اشاره به موج اخیر حملاتی که ارتش یمن علیه کشتی‌های در ارتباط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام داده‌، گفت که این حملات "تهدید غیرقابل تحمل" است و جریان‌های تجارت جهانی را مختل می‌کند.  

به نقل از پاری مچ، وی در جمع سربازان فرانسوی که در قالب ائتلاف آمریکایی ضد داعش در اردن حضور دارند، با اشاره به کشته شدن سه سرباز فرانسوی در تابستان امسال در عراق گفت: این مساله یادآور این است که فرانسه هنوز در منطقه‌ای که داعش در آن فعال است، مسئولیت دارد.

رئیس جمهوری فرانسه هم‌چنین درباره جنگ اوکراین اظهار کرد: «اگر روسیه پیروز (این جنگ) شود، فردا برای ما اروپایی‌ها چگونه خواهد بود؟ بنابراین ما به کمک به اوکراینی‌ها ادامه خواهیم داد. کاری که ما انجام می‌دهیم، حتی اگر به قیمت زیاد تمام شود، برای امنیت آینده ما، برای نقش ما در اروپا و برای حاکمیت اوکراین تعیین‌کننده است.»

پس از امید از دست‌رفته اوکراین در ضد حمله صورت گرفته در تابستان، افزایش فشار روسیه در جبهه‌ها و نرسیدن حجم زیادی از کمک‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده، وضعیت برای اوکراین در جنگ پیچیده‌تر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.