ضربه سنگینی که جنگ به روسیه زد/ افشای تلفات عجیب مسکو در اوکراین

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز درگیری‌ها، 315 هزار سرباز کشته و زخمی روس یا نزدیک به 90 درصد از پرسنل روسیه در جنگ با اوکراین کشته و زخمی شده‌اند. این گزارش هم‌چنین ارزیابی کرده که تلفات مسکو در پرسنل و خودروهای زرهی در مقابل ارتش اوکراین، نوسازی نظامی روسیه را 18 سال عقب انداخته است.

گزارش اطلاعاتی ایالات متحده که اخیراً از طبقه‌بندی خارج شده است ارزیابی می‌کند که روسیه در فوریه 2022 تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را با 360000 پرسنل آغاز کرد.

با این حال، و با وجود تلفات سنگین نیروها و تجهیزات، با نزدیک شدن به سالگرد دو سالگی جنگ در اوایل سال آینده میلادی و در حالی که مقامات آمریکایی هشدار می‌دهند که اوکراین عمیقاً آسیب پذیر است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مصمم است جنگ را پیش ببرد. ضدحمله اوکراین که بسیار به آن امیدوار بودند، تا پاییز کند پیش رفت و مقامات آمریکایی بر این باورند که بعید است کیف در ماه‌های آینده دستاوردهای مهمی به دست آورد.

این ارزیابی که روز دوشنبه به کنگره ارسال شد، در حالی صورت می‌گیرد که برخی از جمهوری‌خواهان از ارائه کمک‌های مالی اضافی برای اوکراین توسط ایالات متحده خودداری کرده‌اند و دولت بایدن تلاش کرده با تحت فشار قرار دادن آن‌ها، بودجه تکمیلی را از طریق کنگره دریافت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.