سرقت حرفه ای خودرو در کمتر از ۴۵ ثانیه+ فیلم

این سارقان خودرو، بعد از باز کردن درب خودرو و تعویض ECU (رایانه)، آن را به راحتی روشن کرده و سرقت می‌کنند.

­آن‌ها حتی می‌توانند خودرو را با قفل پدال هم به حرکت درآورند.

­یکی از سارقان می‌گوید، ضعف و ایراد خودرو‌ها این است که جایگاه‌ای سی یو (ECU) در خودرو در دسترس است و سارق بعد از باز کردن کاپوت در چند ثانیه می‌تواند خیلی زود‌ای سی یو را تعویض کند.

­مالخر خودرو‌های سرقتی می‌گوید، هر خودروی سرقتی را ۴۰ میلیون خریداری می‌کرد و دراختیار قاچاقچیان قرار می‌داد تا کالای قاچاق و مواد مخدر با این خودرو‌ها جابجا کنند.

­رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌گوید، متهمان به سرقت ۴۵ دستگاه خودرو در تهران اعتراف کردند که ۲۰ دستگاه خودرو مسروقه کشف و ۲۵ دستگاه خودرو دیگر هم پس از شناسایی و کشف، به مالباختگان تحویل داده می‌شود.

­از سارق حرفه‌ای این باند درخواست کردیم که خودرو مجهز به مکان یاب (GPS) را سرقت کند؛ منتظر شدیم تا سارق جی پی اس را از کار بیندازد و خودرو را روشن کند، اما بعد از تلاش زیاد نتوانست این کار را انجام دهد.

­نرم‌افزار این ردیاب روی گوشی صاحب ماشین نصب بود، به محض اینکه در‌ها باز شد پیامی به موبایل صاحب ماشین ارسال شد و اخطار داد که ماشین روشن شد.

­سارق می‌گوید، معمولاً وقتی ردیاب‌ها به‌روز نباشند یا نقص داشته باشند می‌تواند آن‌ها را از کار بیندازد.

­سردار علی ولیپور گودرزی می‌گوید، مردم تا جایی که امکان دارند خودروهایشان را مجهز به تجهیزات ایمنی به روز کنند و اگر خودرویی با وجود داشتن ردیاب باز هم به سرقت برود معمولاً احتمال پیدا شدنش بیشتر از بقیه خودروهاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.