با خوردن این ۸ میوه‌ لاغری خود را تضمین کنید!

در این مطلب به ۸ میوه کم کالری پرداخته‌ایم که می‌توانند سرعت کاهش وزن را افزایش دهند.

هندوانه

 ۱۰۰ گرم هندوانه تنها ۳۰ کالری دارد. جالب است بدانید هندوانه به عنوان یک میوه با آب زیاد، کمترین میزان کالری را در مقایسه با سایر میوه‌ها دارد.

آلو

۱۰۰ گرم آلو تنها ۲۰ کالری دارد. یک نفر برای کاهش وزن، باید کالری کمتری نسبت به کالری که می‌سوزاند، دریافت کند. یکی از راه‌های دریافت کالری کمتر، مصرف غذاهای سیرکننده کم کالری است که آلوها جزء این دسته مواد غذایی هستند و این امر، به دلیل فیبر بالای آن‌ها است.

آناناس

هر ۱۰۰ گرم آناناس تنها  ۲۹ کالری دارد. آنزیم بروملین موجود در آناناس، دارای اثرات لیپولیتیک و پروتئولیتیک است که به سوزاندن چربی کل بدن کمک می‌کند.

ترکیب این دوغذا در معده تولید عفونت می کند

گریپ فروت

این میوه در هر ۱۰۰ گرم ۳۰ کالری دارد. گریپ فروت یک غذای رژیمی و لاغری سریع است. دارای چندین خواص مرتبط با کاهش وزن است، به ویژه محتوای فیبر آن، که به افزایش سیری و کاهش دریافت کالری کمک می‌کند.

هلو

هلو در هر ۱۰۰ گرم تنها ۳۸ کالری دارد. هلو با وجود مقادیر بالایی از ریز مغذی‌های مفید، برای بدن دارای کالری ناچیزی است و درنتیجه به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. میزان قند و چربی موجود در این میوه کم بوده و با افزایش سوخت‌وساز و حس سیری ناشی از وجود فیبر، باعث لاغری خواهد شد.

گواوا

۱۰۰ گرم گواوا تنها ۳۸ کالری دارد (درختچه گواوا بومی آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی، پرو، برزیل و مکزیک است و در مناطق دیگری از دنیا از جمله آسیای جنوبی پاکستان و هندوستان و بخش‌هایی از جنوب ایران نیز یافت می‌شود. میوه آن چیزی همانند  زیتون یا انار کوچک و شیرین است و آن را خام یا پخته به شکل مربا و ژله می‌خورند). طبق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته این میوه دارای ویتامین E و A و ویتامین C و فیبر و ویتامین‌های گروه B به همراه کلسیم و پتاسیم و منیزیم و فسفر و زینک و سدیم است. 

میوه اژدها (دراگون فروت)

هر ۱۰۰ گرم میوه استوایی اژدها  ۴۰ کالری دارد. «دراگون فروت» یک میوه آبدار با کالری پایین و فیبر بالا است. بنابراین در یک رژیم کاهش وزن، مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

سیب

هر ۱۰۰ گرم سیب ۴۹ کالری دارد. ترکیب آب و فیبر در سیب باعث سیری زود هنگام می‌شود و مطالعات حاکی از این است که خوردن یک سیب قبل از غذا به مراتب بیشتر از آب سیب تأثیرگذار است و علاوه بر این، زمان قابل توجهی که شما صرف خوردن یک سیب می‌کنید در مقایسه با غذاهایی که فیبر ندارند، باعث سیری بیشتر می‌شود. بنابراین سیب اشتهای شما را کم می‌کند و به کاهش وزن منجر می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.