ادعای روسیه درباره تحریم های غرب/ اوکراین آماده مذاکره نیست!

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه گلوبال تایمز، گفت:صحبت در مورد یک راه حلی سیاسی برای جنگ اوکراین در شرایطی اینکه جنگ وارد شصتمین روز شده، بسیار کار دشواری است.

زاخارووا با اشاره به اینکه اینکه بحران کنونی در اوکراین جنگ بین روسیه و اوکراین نیست، بلکه در واقع جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است، خاطرنشان کرد که کشورش با تمام ظرفیت های نظامی، مالی و اقتصادی بلوک غرب مواجه است.

وی مدعی شد که کی‌یف تبدیل به ابزاری آمریکایی برای شکست راهبردی مسکو تبدیل شده است. زاخارووا همچنین تصریح کرد : طرح آتش بس در جنگی که مدت ها به بن بست رسیده، کم رنگ شده است.

جهان بدون جنگ رویاست/ محکوم کردن جنگ دردی را دوا نمی‌کند

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هم پیشتر در مصاحبه با شبکه سی. سی. تی. وی گفته بود: ارتش اوکراین در ماه ژوئن حملات متقابل علیه مسکو شروع کرد که تاکنون ناموفق بوده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در خصوص این موضوع گفت: مقاومت کشورش را قابل ستایش و تمام تلاش های کی یف سبب افزایش قدرت اوکراین خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو هرگز هیچ راه حل سیاسی برای مسئله اوکراین را رد نکرده است، خاطرنشان کرد که کی یف آماده مذاکرات نیست.

زاخارووا اذعان کرد که هدف از تحریم های غیر قانونی آمریکا و اروپا، فشار بر روسیه برای تغییر مسیر های راهبردی، عدم دسترسی مسکو به بازارهای جهانی انرژی، عدم ثبات اوضاع داخلی، خسارت به منافع ملی این کشور و... است.

وی افزود: در حالی روسیه در مقابل تحریم های غربی مقاومت کرده و روند اقتصادی خود را بهبود بخشیده اما سبب خسارت بر منافع و تشدید مشکلات اقتصادی اروپا شده است.

زاخارووا گفت: «ما از درک طرف چینی از علل اصلی درگیری بسیار قدردانی می کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.