کمک جدید انگلیس به اوکراین+ جزئیات

 منابع خبری روز یکشنبه گزارش کردند که کارشناسان ارتش انگلیس به متخصصان اوکراینی نحوه محافظت از زیر ساخت‌های انرژی را آموزش داده‌اند.

وبگاه «پراودا» روز یکشنبه به نقل از وزارت دفاع انگلیس نوشت، متخصصان ارتش  انگلیس یک برنامه آموزشی برای مهندسان اوکراینی ایجاد کرده‌اند تا از بخش انرژی این کشور برابر حملات روسیه در زمستان امسال محافظت کنند.

بر اساس این گزارش،  این برنامه آموزشی ۲ هفته ای به درخواست اوکراین برای بهبود بیشتر حفاظت از بخش انرژی این کشور ایجاد و اجرا شده است.

معاون دستگاه اطلاعاتی اوکراین اخیرا گفت که روسیه در‌ آینده قصد حملات مجدد به تاسیسات انرژی این کشور را دارد. «وادیم اسکیبیتسکی» معاون دستگاه اطاعلات اوکراین گفت: «دستگاه اطلاعاتی روسیه اینک در حال بررسی وضعیت زیرساخت‌های انرژی اوکراین است.»

او در پاسخ به  سئوالی در زمینه اینکه آیا روسیه هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین را از سرخواهد گرفت یا خیر، گفت: «ما همه مسائل مربوط به شناسایی روسیه از تاسیسات انرژی اوکراین را زیر نظر داریم.»

  به نوشته پراودا، در این برنامه آموزشی به مهندسان اوکراینی آموزش داده شده  که چگونه آسیب پذیرترین عناصر زیرساختی، فواصل احتمالی انفجار و اثرات تسلیحات و مواد منفجره مختلف را شناسایی کنند، همچنین به بهترین نحو ممکن موانع فیزیکی و هوایی را برای محافظت از این مکان‌ها در برابر حملات روسیه قرار دهند.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس اخیرا گفت که این آموزش برای محافظت ازغیرنظامیان اوکراینی با نزدیک شدن به فصل زمستان ضروری است. این دوره بر اساس چندین سناریو واقعی است تا به اوکراینی‌ها فرصتی برای تمرین برنامه‌های توسعه و اجرای راه حل های عملی برای اطمینان از مؤثرترین حفاظت از تأسیسات زیرساخت حیاتی ارائه دهد.

اروپا بر این باور است که اوکراین ممکن است در زمستان امسال با قطعی برق جدید در زمینه حملات مداوم موشکی و پهپادی روسیه مواجه شود که سیستم انرژی این کشور را آسیب پذیرتر از یک سال پیش کرده است. کمیسیون اروپا در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون یورو به صندوق حمایت از انرژی اوکراین کمک کرده است.

روسیه در جنگ با اوکراین در سال ۲۰۲۲ زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داد و کار به جایی کشید که وزارت انرژی اوکراین مجبور شد برق را به دلیل کمبود، قطع کند.

 در آن برهه، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  بارها از  وارد آمدن خسارات و آسیب‌های جدید به زیرساخت‌های حیاتی انرژی این کشور خبر داد. رئیس جمهور اوکراین با درخواست از مردم این کشور برای کاهش مصرف برق  از آن‌ها خواسته بود  وسایل برقی غیر ضروری را روشن نکنند. مصرف برق را به وسایلی که نیاز به انرژی زیادی دارند، محدود کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.