درخواست اوکراین از سازمان امنیت و همکاری اروپا/ به مرگ بی صدا دچار نشوید!

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا برای آن شکل گرفت که تنش‌ها میان شرق و غرب را در زمان جنگ سرد کاهش دهد و به اعضایش کمک کند تا درخصوص مسائلی همچون حقوق بشر و کنترل تسلیحاتی هماهنگی داشته باشند.

کولبا در ادامه گفت: تنها کاری که روسیه این روزها در سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام می‌دهد، نابود کردن این سازمان است.

وی عنوان کرد: شرایط در سازمان امنیت و همکاری اروپا بسیار پیچیده و دردناک است اما انتخاب ساده‌ است؛ یا باید به همراه روسیه به مرگی آرام دچار شد و یا بدون این کشور حیاتی جدید را آغاز کرد.

تل‌آویو به زلنسکی اجازه سفر به اسرائیل را نداد!

 

اوکراین از زمان آغاز جنگ با روسیه خواستار اخراج روسیه از سازمان‌های بین‌المللی از جمله گروه ۲۰، شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بزرگ شده است.

روسیه بارها غرب را به تلاش برای تضعیف و تحت کنترل در آوردن سازمان امنیت و همکاری اروپا متهم کرده بود و گفته بود که این گروه از اصول اولیه خود فاصله گرفته است.

این سازمان ناظرانی برای درگیری‌ها و همچنین برای انتخابات ارسال می‌کند. این سازمان همچنین برنامه‌هایی با هدف مقابله با قاچاق انسان و اطمینان حاصل کردن از آزادی مطبوعاتی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.