رئیسی:  مدیرانی که درد و رنج هموطنان را درک نکند جایگاهی در دولت سیزدهم ندارد

سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرستان رستم با یادآوری دلاوری‌ها، حماسه‌سازی‌ها و افتخارآفرینی منطقه رستم اظهار داشت: این مردم در هر صحنه انقلاب حضور داشته‌اند و در ۴۴ سال گذشته مدالی از امام راحل دریافت کنند و فرمودند عشایر ذخیره انقلاب هستند و علی‌رغم کم‌برخورداری در حفظ ارزش‌های انقلاب این مردم مثال‌زدنی هستند.

وی با بیان اینکه دلدادگی مردم این منطقه به ویژه عشایر عزیز به انقلاب و رهبر انقلاب مثال‌زدنی است، افزود: به همه مسئولان تاکید می‌کنم بزرگترین افتخار برای همه خدمتگزاری‌ مردم است و مبادا کوچک‌ترین بی‌توجهی به مردم شود و ‌روابط ناسالم در ادارات نفوذ کند؛ بدانید جلب رضایت مردم اولویت مهم دولت و نظام است و راه خدا از میان خلق می‌گذرد.

رئیسی با بیان اینکه حضور من به عنوان خدمتگزار مردم در جمع شما توفیقی است که خداوند به من عطا کرده، شمایی که ارادتتان به ولایت، امام و شهدا ثابت شده است، تصریح کرد: عشایر ذخایر انقلاب هستند و بارها مورد تکریم و تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند و علیرغم کم‌برخوردار بودن منطقه، مردم به طرز مثال‌زدنی به اصول و ارزش‌های خود پایبند هستند.

رئیس جمهور اعتماد مردم به نظام هیچ‌گاه نباید مورد غفلت قرار گیرد، تصریح کرد: امروز اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردم متدین و عزیز ایران در دنیا اثبات شده است؛ این قدرت تمام نشدنی است. این قدرت به عنوان مهم‌ترین مولفه در کشور محسوب می‌شود و اگر ‌دیگر سخن از حمله به ایران نیست رمزش حضور اقتدارآفرین مردم در صحنه است. اعتماد مردم بهترین پشتوانه و قدرت برای نظام جمهوری اسلامی ایران است. حضور مقتدرانه مردم در صحنه باعث شده سخن از جنگ از ادبیات مستکبران جهان حذف شود.

 وی با بیان اینکه امروز به همه مدیرانی که صدای من را می‌شنوند می‌گویم که بزرگ‌ترین افتخار من و شما آن است که خدمتگزار و نوکر مردم باشیم و مبادا در اداره و سازمانی کوچک‌ترین کوتاهی نسبت به حق مردم صورت بگیرد؛ مبادا روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد، خاطرنشان کرد: جلب رضایت خداوند متعال در راستای جلب رضایت مردم است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز شاهد این هستیم که مردم عزیز فلسطین زیر بمباران رژیم صهیونیستی هستند و خانه‌های مردم ویران می‌شود، تاکید کرد: کشور های حامی رژیم صهیونیستی بدانند که در ظلم جنایت رژیم صهیونستی شریک جرم هستند؛ تصور نکنید که با این اقدامات خواسته به حق و ایستادگی مردم فلسطین تمام خواهد شد!.

رئیسی تاکید کرد: شما صهیونست‌ها با ظلم به مردم فلسطین نتوانستید اذهان عمومی را فریب دهید. ویران کردن غزه و کشتار مردم گریبان متجاوزان را خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم شهرستان رستم و ممسنی ناچار بودند مسیر طولانی را تا مرکز استان و یا شهرستان‌های اطراف بپیمایند، اضافه کرد: به حمدالله شاهد بهره برداری از بیمارستان رستم هستیم که با تجهیزات تولید داخل تجهیز شده است؛ این مرکز درمانی در خدمت مردم شهرستان رستم خواهد بود.

رئیس جمهور یکی از مسائل مهم این منطقه را مساله اشتغال دانست و گفت:  امروز کارخانه قند ممسنی آغاز به کار می‌کند و نیروی کار لازم را جذب خواهد کرد.

وی با یادآوری ایجاد سد پارسیان به عنوان یکی از مطالبات مردم شهرستان رستم  تصریح کرد: دولت مصمم به تحقق این مطالبه است.

رئیسی با بیان اینکه که برخی خانواده ها توان تامین پیش پرداخت طرح های مسکن  را ندارند گفت‌: دولت پس از راستی‌سنجی از این خانواده‌ها حمایت می‌کند.  حمایت دولت برای تامین پیش پرداخت محدود به مددجویان حمایتی نیست و دولت نیازمندان واقعی را شناسایی و به آنان کمک می کند.

رئیس جمهور بر لزوم تداوم تلاش شبانه روزی و بدون خستگی از سوی مدیران و خدمت بی منت به مردم تاکید  و اذعان کرد: مدیرانی که نگاه تحولی نداشته و درد ورنج هموطنان را درک نکند جایگاهی در دولت سیزدهم ندارد. ایران نگاهش برای رفع مشکلات به دست های توانمند نیروهای بومی است و کمک بیگانگان در اندیشه مسئولان دولت سیزدهم جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه همه تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان شهدای رستم،‌ ساخت داخل است، ادامه داد:‌ مسئله سلامت و درمان مردم منطقه مهم است که تا امروز مردم را به زحمت انداخته و برای درمان راه‌های طولانی را طی کنند؛ امروز با تلاش صورت‌گرفته، شاهد بهره‌برداری از بیمارستان مجهز شهدای رستم هستیم که همه تجهیزات مورد استفاده در آن، تولید داخل است

رئیس جمهور با بیان اینکه کشاورزی و کار در باغات اگر همراه صنایع تبدیلی باشد، ارزش افزوده ایجاد می‌کند که این روند هم در دستور کار است و حتی بخشی از آن اجرایی شده است، اضافه کرد:  از وزیر نیرو و آقای استاندار هم می‌خواهم مشکلات سد پارسیان را بررسی و انشاالله رفع کنند.‌

وی با بیان اینکه با همکاری دولت و قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) برای حل مشکل راه‌های روستایی شهرستان رستم برنامه داریم، گفت: ‌در برخی روستاهای این شهرستان راه‌های مواصلاتی مشکل دارد؛ طی قراردادهایی که با قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) که فعالیتش محرومیت‌زدایی است منعقد شده،‌ مشکلات این راه‌ها را برطرف خواهیم کرد و قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) به صورت شبانه‌روزی فعالیت ترمیم راه‌ها را انجام خواهد داد.‌

‌رئیس‌جمهور در اجتماع مردم شهرستان رستمِ استان فارس با بیان اینکه در این مناطق مشکل تامین زمین وجود ندارد، مسئله اصلی،‌ موضوع تسهیلات است، گفت: ‌طبق قانون،‌ در طرح ملی مسکن،‌ متقاضیان باید مبلغی با به عنوان پیش‌پرداخت بپردازند. خانواده‌های نیازمند مسکن که مشکل پرداخت پیش‌پرداخت دارند، نباید به دلیل عدم توانایی در پرداخت از داشتن مسکن مناسب محروم شوند. کمیته امداد،‌ استانداری، سازمان‌های دولتی مربوطه باید از این خانواده‌ها حمایت کنند؛ پیش‌پرداخت‌ها به نوعی تقسیط شوند تا امکان پرداخت برای همه وجود داشته باشد.‌

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.