ترامپ به عملیات «طوفان الاقصی» واکنش نشان داد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دولت‌ «جو بایدن»، به عملیات امروز مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

ترامپ در ادامه حمایت‌های خود از رژیم اشغالگر قدس، عملیات موفقیت‌آمیز طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در حال انجام است را یک «رسوایی» تلقی کرده مدعی شد که «اسراییل کاملا حق دارد با اعمال قدرتی خردکننده از خود دفاع کند.»

ترامپ مدعی شد: «متاسفانه، مالیات‌دهندگان آمریکایی به تامین مالی این حملات کمک کرده‌اند که بر اساس بسیاری از گزارش‌ها ناشی از دولت بایدن بوده است.»

تایمز اسرائیل نوشت، ترامپ با این ادعا به طور غیرمستقیم، «سیاست آمریکا در قبال ایران» را مقصر حملات امروز دانست.

درخواست فوری برزیل از شورای امنیت درباره فلسطین و اسرائیل

او در این بیانیه با انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای جو بایدن، همچنین گفت: «ما تا حد زیادی از طریق توافق ابراهیم در خاورمیانه صلح برقرار کردیم و تنها نتیجه‌اش این شد که شاهد بودیم بایدن سریع‌تر از هر کسی آن را تضعیف کرد.»

واکنش ترامپ در پی این مطرح می‌شود که فرمانده شاخه نظامی حماس صبح امروز (شنبه) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد. در این عملیات تاکنون ۱۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده‌ و بیش از ۱۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

آژیرهای خطر، صبح امروز (شنبه) و در پی حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و نیز دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو به صدا درآمدند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر داد.

به دنبال شلیک راکت‌ها و موشک‌های متعدد از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف این منطقه موسوم به «غلاف غزه» و چندین شهر در داخل اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، آژیرهای خطر به صدا درآمدند و شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها رفتند.

«محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد: پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، وضعیت جنگی اعلام می‌کنیم.

الضیف همچنین گفت: «دشمن صهیونیستی و سربازانش به مسجدالاقصی تعدی کردند و مقاومت قبلا به آنها هشدار داده بود.»

الضیف بیان کرد: «به دلیل جنایت‌های اشغالگر در سال جاری میلادی صدها فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند، درخواست مقاومت برای معامله مبادله بشردوستانه رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد.»

وبگاه «فلسطین الیوم» گزارش داد، گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت، آژیرهای خطر در منطقه بزرگ تل‌آویو فعال شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.