هشدار جدی رادان به قاچاقچیان

فرمانده‌ فراجا تاکید کرد که سال ۱۴۰۲ سالی سخت برای قاچاقچیان در خشکی و دریا است.

سردار احمدرضا رادان در آیین رزمایش دریایی منطقه‌ای محمد رسول‌الله (ص) که به مناسبت هفته انتظامی در آب‌های خلیج‌فارس در استان هرمزگان برگزار شد، گفت: هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنیم دشمنی را که هواپیمای مسافربری بی‌دفاع را در آسمان خلیج فارس سرنگون کرد و تعداد زیادی را به شهادت رساند و از قِبَل این فتح الفتوح پوشالی همدیگر را در آغوش گرفتند. این اقتدار پوشالی دشمن را نشان می‌دهد. دیری نمی‌گذرد که این دشمن پوشالی با همه تجهیزات و همه یگان‌هایی که مدعی بود از این یگان پرآموزش‌تر، تخصصی‌تر، حرفه‌ای‌تر و چابک‌تر و چالاک‌تر ندارد توسط رزمندگان سپاه پاسداران کشورمان در دریا از ترس به گریه می‌افتد، این قدرت پوشالی است؛ قدرتی که از تعدی به مظلوم خوشحال می‌شود و در مقابله نیز زود تسلیم می‌شود.

وی ادامه داد: این در واقع اقتدار نیروهای مسلح کشورمان را نشان می‌دهد، اقتداری که وقتی ناوی از ناوهای دشمن قصد حرکت به سمت آب‌های سرزمینی کشورمان می‌کند یک پیام از ارتش جمهوری اسلامی حتی اجازه نمی‌دهد به سرفصل مرزی نزدیک شود و خودش را دور می‌کند، این به معنای اقتدار توام با منزلت، توام با بازدارندگی ذهنی، علمی و عملی است.باید سر تعظیم بر رزمندگان عزیزمان در ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و مرزبانی انتظامی قهرمان نظام جمهوری اسلامی فرود بیاوریم اما در کنار آن اتفاق زیباتر هم می‌افتد و آن دست در دست هم گذاشتن نیروهای مسلح برای همپوشانی قدرت و همپوشانی ماموریت است. هدف این همپوشانی این است که هیچگونه خللی فرصت بروز و ظهور پیدا نکند.

انتقاد تند نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا از خروج رسانه‌ها از غزه

به گفته رادان نیروهای مسلح با اقدامات مقتدرانه و عملیات‌های بهنگام و به موقع درجای خود، توسط ارتش، سپاه و انتظامی فکر تعدی به خاک و آب نظام مقدس جمهوری اسلامی را از سر دشمن بیرون می‌کند؛ این یک نکته‌ای است که شاید بعضی وقت‌ها کمتر به آن توجه می‌شود یا به سادگی از کنار آن می‌گذریم و این اوج بازدارندگی از جهت ذهنی و از جهت عملی است. در این حالت است که یک کشور می‌تواند ادعا کند که به نقطه‌ای از بازدارندگی رسیده است.

فرمانده‌ کل انتظامی جمهوری اسلامی در ادامه اظهارات خود به اقدامات انتظامی پرداخت و گفت:‌ در رابطه با کنترل سارقان حرفه‌ای در آینده خبرهای خوبی به مردم می‌دهیم که امیدواریم ثمره آن رضایت‌مندی مردم و رضایت‌مندی خداوند را به‌دنبال داشته باشد.

وی با اشاره با اینکه سال 1402 سالی سخت برای قاچاقچیان در خشکی و دریا است، گفت: تردد در خشکی و دریا برای قاچاقچیانی که به اقتصاد کشور لطمه می‌زنند، کار و اشتغالِ در دست جوانان را ربایش می‌کنند و سرمایه‌گذاران را دچار ناامیدی می‌کنند، سخت‌تر از همیشه می‌شود.

فرمانده فراجا خطاب به نیروهای مرزبانی و دریابانی اظهارکرد: با برگزاری رزمایش و مانور دریایی منطقه‌ای که اکنون در آب‌های خلیج فارس شاهد هستیم، از این پس انتظارمان از نیروهای مرزبانی و دریابانی بیشتر است و باید نتیجه کشفیات آن‌ها صدچندان شود تا جایی که همه بگویند روزگار بر قاچاقچیان سخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در راه پاسداری از مرز و بوم کشورمان و مقابله و مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان تاکنون شهدای زیادی تقدیم کرده‌ایم، گفت: چه افتخاری است که انتظامی بتواند با افتخار سرش را بلند کند و بگوید مردم عزیز و مردم غیور میهنم، مجموعه انتظامی شما تنها در شش ماهه امسال بیش از 50 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

رادان اظهارکرد: امروز نیروهای مسلح مانند یَد واحده‌ای در کنار هم، باهم، برای هم و برای عزت و اقتدار میهن اسلامی و تقدیم امنیت و آرامش به محضر شریف مردم عزیز و بزرگوار نظام جمهوری اسلامی زیر سایه رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا هستند. یکی از افتخارات و ویژگی‌های منحصر به فرد نیروهای مسلح نیز این است که فرمانده کل قوا، رهبر معظم انقلاب هستند و در حقیقت تخصص در کنار تعبد و برای انجام ماموریت دو بالی است که فرآیند و عمل به آن، در واقع ماموریتی از جنس اقتدار، بزرگی و برتری بر هر نظام سلطه‌ای می‌شود که دشمن زورگو و ظالم را غافلگیر می‌کند.

وی گفت: باید بر همه شما نیروهای مسلح و مردم عزیزمان درود بفرستیم و آرزو کنیم که همواره بتوانیم خادمان خوبی برای مردم باشیم و درود بفرستیم بر همه شهیدانی که دل در گروی خدمت گذاشتند و بالاترین و بزرگترین سرمایه خود را تقدیم بزرگترین حق یعنی مردم و وطن کردند.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: وسعت رزمایش منطقه‌ای محمد رسول‌الله(ص) 2 در محدوده 640 مایل مربع معادل دو هزار و 73کیلومترمربع با تعداد بیش از 77 فروند شناور کلاس‌های مختلف به منظور ارتقای آمادگی عملیاتی درتنگه هرمز و در آب های سرزمینی به مرحله اجرا گذاشته شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.