ترس لندن از تحرکات هواداران فلسطین در انگلیس/دیدار وزیر خارجه انگلیس با سفیر تل‌آویو

ساعاتی پیش از برگزاری تظاهرات گروه‌های طرفدار فلسطین در لندن که باعث وحشت دستگاه‌های امنیتی انگلیس شده است، وزیر امور خارجه این کشور به دیدار سفیر تل‌آویو رفت تا در سایه اعلام همبستگی، درباره تضمین امنیت سفارت به وی اطمینان دهد. 

جیمز کلورلی روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اوایل امروز از سفارت اسرائیل در لندن بازدید کردم تا حمایت این دولت از اسرائیل را اعلام کنم.

وی با چشم‌پوشی از هفت دهه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین افزود: ما ساکت نخواهیم ماند زیرا اسرائیلی های بی گناه توسط حماس به قتل می رسند.

وزیر خارجه انگلیس با توجه به اینکه حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس قرار دارد مدعی شد: تروریسم پیروز نخواهد شد.

تشدید تدابیر امنیتی اطراف مساجد و کنیسه‌های آمریکا

بر اساس برنامه اعلام شده گروه‌های طرفدار فلسطین قرار است امروز عصر (به وقت محلی) مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کنند. این برنامه که احتمال می‌رود با حضور گسترده فعالان ضدصهیونیستی برگزار شود، باعث وحشت دستگاه‌ امنیتی انگلیس شده و طی درباره احتمال درگیری در این حرکت اعتراضی هشدار داده‌اند.

پلیس لندن اعلام کرده است که عملیات گشتی زنی خود را برای سرکوب هواداران حماس افزایش داده است. این نهاد امنیتی به بهانه قرار داشتن حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، درباره هرگونه حمایت علنی از این گروه هشدار داده است.

این درحالیست که سوئلا برآورمن وزیر کشور انگلیس برخورد قاطع پلیس با طرفداران حماس در این کشور را خواستار شده است. همچنین لی‌ رولی معاون وزیر دولت‌های محلی انگلیس به هواداران نیروهای مقاومت فلسطین هشدار داده که در حمایت از عملیات طوفان الاقصی شادی نکنند.

در همین حال ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که برای بررسی تبعات ناشی از تحولات اخیر در فلسطین اشغالی با اعضای دولت نشست اضطراری تشکیل می‌دهد.

وی امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود؛ در این جلسه که او ریاست آن را برعهده خواهد داشت درباره دورنمای حوادث اخیر و وضعیت اتباع انگلیسی در فلسطین اشغالی بحث خواهد شد.

وی با اشاره به تماس نزدیک دولت لندن با رژیم صهیونیستی افزود: ما در گذشته انواع تجهیزاتی را که آنها برای دفاع از خود طی چند روز گذشته استفاده کرده‌اند، ارائه کرده‌ایم و همانطور که به نخست وزیر (نتانیاهو) گفتم، ما در صورت نیاز به ارائه حمایت‌های - دیپلماتیک، اطلاعاتی و یا امنیتی - ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر انگلیس دیروز در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی لندن را برای حمایت از این رژیم اعلام و تصریح کرد که انگلیس «رابطه دیرینه‌ای با اسرائیل دارد». سوناک افزود: هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد تشدید تنش در منطقه باشد و انگلیس و متحدانش از همه بازیگران منطقه‌ای می‌خواهند که از این درگیری به عنوان فرصتی برای دامن زدن به خشونت‌های بیشتر استفاده نکنند.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و گسترده خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس در بحبوحه هراس دستگاه‌های امنیتی این کشور از تظاهرات گروه‌های طرفدار فلسطین در لندن، به دیدار سفیر تل‌آویو رفت تا در سایه اعلام همبستگی، درباره تامین امنیت سفارت به وی اطمینان دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.