چه کسانی در سفر به سازمان ملل همراه آیت الله خامنه ای بودند؟

محمدعلی رجایی، نخست وزیر وقت در سال ۱۳۵۹ به عنوان اولین هیئت پس از انقلاب اسلامی از ایران راهی آمریکا شد تا نقطه نظرهای دولت ایران را بیان کند. او که چند روز قبل از عزیمت به نیویورک در جبهه جنگ تحمیلی حضور داشت، در رأس هیأتی مرکب از بهزاد نبوی، وزیر مشاور در امور اجرایی، گودرز افتخار جهرمی، عضو شورای نگهبان، یک نفر از وزارت امور خارجه، ۳ نفر از دفتر نخست وزیر و چهار نفر خبرنگار و فیلم‌بردار از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری پارس، عازم نیویورک شد و در فرودگاه مورد استقبال شمس اردکانی، شمیرانی و سفیر الجزایر در آمریکا قرار گرفت.

https://media.khabaronline.ir/d/2023/09/26/4/5919440.jpg?ts=1695720980000

 

این ساده ترین هیئت ایرانی است که از ابتدای انقلاب تا به حال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر شده است.

میرسلیم و لاریجانی همراه با آیت‌الله خامنه‌ای شدند

شهریور ۱۳۶۶ و پس از صدور قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل در روز ۲۹ تیر ۱۳۶۶ درباره جنگ ایران و عراق، رئیس جمهور وقت، آیت‌الله خامنه ای در سازمان ملل به نمایندگی از ملت ایران به سخنرانی پرداخت.

https://media.khabaronline.ir/d/2023/09/26/4/5919444.jpg?ts=1695721090000

 

روزنامه کیهان آن روز در این باره اعلام کرد که در این سفر مصطفی میرسلیم، مشاور عالی رئیس جمهور، معیری، معاون نخست وزیر، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمدجواد لاریجانی، معاون وزیر خارجه و زنگنه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.