کشته شدن مرد جوان با اشتباه هولناک گوگل‌مپ+عکس

یک مرد آمریکایی به‌دلیل مسیردهی اشتباه سرویس گوگل مپ از پل سقوط کرد و جان باخت. اکنون خانواده‌ی او از گوگل شکایت کرده‌اند.

فیلیپ پکسون در حال بازگشت از تولد ۹ سالگی دخترش بود که با خودرو از پل سقوط کرد و غرق شد. خانواده‌ی پکسون با شکایت از گوگل، این شرکت را به سهل‌انگاری متهم کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند گوگل به‌مدت پنج سال از فروریختن پل مطلع بوده اما نرم‌افزار نقشه‌یابش را به‌روزرسانی نکرده است.

بر اساس گزارش اسکای نیوز، پکسون فروشنده‌ی تجهیزات پزشکی و پدر دو فرزند بود و دقیقاً یک سال قبل با خودروی جیپ گلادیاتور از یک پل مخروبه سقوط کرد و غرق شد. او در حال بازگشت از تولد ۹ سالگی دخترش از محله‌ای ناآشنا بود. بر اساس ادعاهای مطرح‌شده در پرونده، گوگل مپ به پکسون گفت که از روی پل مخروبه عبور کند.

فیلیپ پکسون از این پل سقوط کرد

آلیشیا پکسون، همسر فیلیپ پکسون، می‌گوید: «وقتی دخترانمان از من می‌پرسند که پدرشان چرا و چگونه فوت شد، نمی‌توانم کلماتی را به زبان بیاورم که برایشان قابل‌فهم باشد؛ چون به‌عنوان یک بزرگسال، هنوز نمی‌توانم بفهمم که مسئولان سیستم مسیردهی جی‌پی‌اس و پل، چگونه توانستند با کمترین توجه به زندگی انسان‌ها چنین غفلتی انجام دهند.»

مرگ دردناک مرد جوان به دلیل مسیردهی اشتباه گوگل‌مپ/ عکس

پلیس محلی که جسد پکسون را در وانت نیمه‌غرق‌شده و واژگونش پیدا کرد، می‌گوید در مسیر پل مخروبه هیچ مانع یا تابلوی هشداردهنده‌ای وجود نداشته است. پکسون از لبه‌ی بدون محافظ پل رد شد و از ارتفاع حدوداً ۶ متری به پایین سقوط کرد.

شاکیان پرونده می‌گویند در سال‌های اخیر افراد زیادی فروریختن پل را به تیم گوگل مپ اطلاع داده و از گوگل خواسته بودند که نقشه را به‌روزرسانی کند. یک ایمیل که به دست شاکیان پرونده رسیده است نشان می‌دهد گوگل از فروریختن پل مطلع شده اما هیچ اقدامی انجام نداده است.

فردی به نمایندگی از گوگل در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما عمیقاً با خانواده‌ی پکسون هم‌دردی می‌کنیم. هدف ما ارائه‌ی اطلاعات دقیق مسیریابی در سرویس مپس است و هم‌اکنون در حال بررسی پرونده‌ی حقوقی هستیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.