مهرداد بدرپاش از توسعه توافقات اقتصادی تهران و باکو خبر داد

وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از توسعه روابط تهران و باکو پس از برگزاری نشست روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آستارا خبر دادند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان طی گفت‌وگوی تلفنی با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، پروژه‌های مشترک میان دو کشور و موضوعات مطرح شده در جلسه قبلی این کمیسیون را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از توسعه روابط تهران و باکو پس از برگزاری این نشست در آستارا خبر دادند.

توسعه توافقات اقتصادی تهران و باکو

استقرار گمرک در پایانه مرزی آستارا برای تسریع پروژه‌های اقتصادی دو کشور

بذرپاش ضمن شنیدن گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های مشترک دو کشور از جمله پل آغبند، پایانه مرزی و سد خدافرین از سوی معاون نخست وزیر آذربایجان گفت: دستورات لازم در راستای سرعت بخشی پروژه‌ها به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و مقرر شد هیاتی با استقرار در محل این پروژه‌ها به بررسی و رفع چالش‌های موجود اقدام کند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در ادامه اظهار کرد: همچنین گمرک ایران در پایانه مرزی آستارا برای پیگیری و رفع چالش‌ها و مسائل موجود مستقر می‌شود.

مشکلات منطقه باید توسط همسایگان و بدون دخالت بیگانگان برطرف شود 

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و کشورهای منطقه، ‌ مخالفت خود را با دخالت‌های خارجی در منطقه اعلام کرد و گفت: معتقدیم مشکلات منطقه توسط کشورهای منطقه باید حل شود و دخالت بیگانگان فقط بر مشکلات اضافه خواهد کرد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سیاست همسایگی خود برای برطرف شدن تنش‌ها میان آذربایجان و ارمنستان استفاده می‌کند.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان همچنین ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر برخی سوء تفاهمات سیاسی میان دو کشور برطرف شود.

تردد دانشجویان ایرانی به آذربایجان تسهیل می‌شود

بذرپاش در ادامه بر تسهیل تردد دانشجویان ایرانی میان دو کشور با توجه به آغاز فصل بازگشایی دانشگاه‌ها تاکید کرد و مصطفی‌یف نیز در این خصوص قول مساعد داد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این تماس تلفنی با قدردانی از پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی کشورمان در جهت توسعه مناسبات دو کشور گفت: روابط ایران و آذربایجان پس از دیدارهای دوجانبه ارتقا یافته و مناسبات اقتصادی نیز رونق گرفته است.

همچنین در این تماس، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از وزیر راه و شهرسازی دعوت کرد تا در ماه اکتبر به آذربایجان سفر کرده و ضمن دیدارهای جانبی، از پروژه‌های مشترک دو کشور بازدید کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.