تصادف زائران اربعین در بصره/ 13 نفر مصدوم شدند

یک منبع امنیتی در استان بصره در گفت و گو با پایگاه خبری شفق نیوز اظهار داشت: ۱۳ زائر خارجی که پس از اتمام مراسم زیارت اربعین از کربلا باز می‌گشتند بر اثر برخورد خودرو آن‌ها با یک کامیون در غرب بصره مجروح شدند.

این منبع که به نام آن اشاره‌ای نشده است، افزود: مجروحان این حادثه که از ملیت‌های افغانستانی، ایرانی و هندی هستند و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شدند.

در همین حال اداره راهنمایی و رانندگی عراق دلیل ۷۰ درصد تصادفات طی ۱۰ روز گذشته در جاده‌های این کشور را اشتباهات انسانی و بی دقتی رانندگان دانست.

شبکه فرات نیوز به نقل از سرهنگ «زیاد القیسی» سخنگوی اداره راهنمایی و رانندگی عراق افزود: دلیل بیشتر تصادفاتی که طی ۱۰ روز گذشته اتفاق افتاد، رعایت نکردن قوانین از سوی رانندگان بوده است.

وی اظهار داشت: برخی از رانندگان استراحت کافی نداشتند و بعضی نیز از سمت راست سبقت می‌گرفتند که منجر به بروز تصادف و حوادث رانندگی شده است.

جنجال تغییر نام کشور هند/ آمیتا باچان واکنش نشان داد

این مسئول عراقی تصریح کرد: جاده‌های عراق با مشکلاتی نظیر چاله‌ها و دست‌اندازها، نبود خط‌کشی و علائم راهنمایی و رانندگی مواجه است که در تلاش برای رفع آن هستیم.

طی روزهای اخیر و با افزایش زائران اربعین حسینی در عراق، تصادف های مرگباری در این کشور رخ داد که ده‌ها زائر جان خود را از دست دادند و شماری نیز زخمی شدند.

فوت یک زائر بحرینی در گذرگاه مرزی سفوان

شبکه سومریه نیوز عراق همچنین از فوت یک زائر بحرینی در گذرگاه مرزی سفوان خبر داد و افزود: حال این زائر بحرینی که پس از انجام زیارت اربعین وارد این گذرگاه شده بود یکباره بد شد و وی به دلیل خستگی و گرمازدگی جان باخت.

این شبکه خبری عراقی، سن این شهروند بحرینی را ۵۶ سال اعلام کرد و به نقل از نزدیکان وی اضافه کرد که او پیشتر به بیماری فشار خون و قند مبتلا بوده است.

سفوان گذرگاه زمینی است که عراق را به کویت متصل می کند و در ۵۹۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است و در مقابل آن در سمت کویت گذرگاه العبدلی قرار دارد.

آستان مقدس حرم عباس (ع) عصر چهارشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال شرکت کردند.

این آستان مقدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد دقیق زائران اربعین امام حسین (ع) در استان کربلا ۲۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۱۴۶ نفر بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.