توضیحات رئیس پلیس راهور درباره بازگشت زائران اربعین

 سردار سیدکمال هادیانفر که در مرز مهران حضور دارد درباره آخرین وضعیت تردد در محورهای منتهی به مرزهای اربعین اظهارکرد: از شروع سفرهای اربعینی تاکنون روند ترددها به گونه‌ای بوده که هیچگونه مشکل ترافیکی به وجود نیامده و در واقع مدیریت زمان سفر از سوی زائران عزیز انجام شده است. در حال حاضر نیز شاهد موج برگشت زائران هستیم، به‌طوری که هشتاد درصد سفرهای اربعینی مربوط به بازگشت زائرین از عراق و ۲۰ درصد نیز تردد به سمت مرزهای اربعینی برای خروج از کشور است.

وی در ادامه با اشاره به استفاده اکثریت زائران از خودروهای شخصی گفت: بیش از هشتاد درصد زائران اربعین حسینی با خودروهای شخصی به مرزهای شش‌گانه سفر کردند و در برگشت نیز طبیعتا از خودروهای شخصی استفاده خواهند کرد اما ۲۰درصدی که با خودروهای عمومی به مرزها آمده بودند مشکلی برای برگشت به شهرهای خود نخواهند داشت چرا که اتوبوس به تعداد کافی در مرز مهران و سایر مرزهای اربعینی وجود دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص احتمال افزایش حجم ترافیک در مسیر پایانه‌های مرزی در روزهای آتی، گفت: پیش‌بینی ترافیک جدی برای روزهای آتی وجود ندارد چرا که روزهای بعد از اربعین تعطیلی آخر هفته بوده و زائران عزیز می‌توانند در سه روز آینده به کشور و شهرهای خود بازگردند.

هادیانفر با اشاره به علت اصلی تصادفات در سفرهای اربعینی سال گذشته  گفت : سال گذشته ۳۵درصد از تصادفات منجر به واژگونی شده بود، این در واقع مربوط به زائرانی بود که در حال برگشت به شهرهای خود بوده و عمدتا با خستگی و خواب آلودگی درحال رانندگی بودند. در همین راستا نیز توصیه ما این است که زائرین عزیز هنگام ورود به کشور ابتدا استراحت کافی را در شهرهای مرزی داشته باشند، سپس اقدام به رانندگی کنند. همچنین از رانندگی با سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و به ازای هر دو ساعت رانندگی، دست‌کم ۱۵ دقیقه در حاشیه امن مسیر توقف کرده و سپس به رانندگی ادامه دهند.

پیش از این سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا نیز از کاهش ۳۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی مرتبط با زائران اربعین خبر داده و گفته بود که در حدود چهار میلیون نفر برای سفر به عتبات از کشور خارج شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.