واکنش نخست وزیر عراق به استقبال زائران از اربعین امسال

نخست وزیر عراق تاکید کرد که تعداد زائران شرکت‌کننده در زیارت اربعین امسال بی‌سابقه بوده است.

«محمد شیاع السودانی» روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری که در شهر مقدس کربلا برگزار شد، به آمار رسمی تعداد زائران اربعین حسینی اشاره‌ای نکرد و افزود: خداوند ثواب شرکت کنندگان در مراسم اربعین امام حسین (ع) را زیاد کند زیرا زبان در توصیف این حماسی حسینی ناکام است.

وی با اشاره به اینکه مردم عراق در عشق به امام حسین (ع) ممتاز هستند، افزود: دولت و نهادهای مدنی و امنیتی در دوره برگزاری راهپیمایی زیارت اربعین برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم همه تلاش و امکانات خود را به کار گرفتند و تمام ظرفیت‌های کشور برای فراهم کردن زمینه مناسب جهت پذیرایی از میلیون‌ها زائر به کار گرفته شد.

راه رفتن یک دختر بدون کفش روی آسفالت‌های داغ در روز اربعین+عکس

نخست وزیر عراق با قدردانی از نقش بزرگ دولت و نهادهای آن در برگزاری مراسم زیارت اربعین از هیات وزیران به ویژه وزرای برق، بهداشت و صنعت نفت، حمل و نقل و بازرگانی که به نمایندگی از وزرا، او را در سفر به کربلا همراهی کرده‌اند تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های امنیتی فراتر از وظایف خود خدمات مستمری را ارائه کردند، افزود: نیروهای امینتی افزون بر کمک به زائران همه امور ریز و درشت را به گونه‌ای رصد می‌کردند که دشمن جرات حرکت در این مسیر نداشت.

شیاع السودانی با تقدیر از نیروهای امنیتی به تلاش‌های سازمان الحشد الشعبی برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: سازمان الحشد الشعبی برای اولین بار طرحی یکپارچه ارائه کرد که از گذرگاه‌ها تا رسیدن به شهر مقدس کربلا را شامل می‌شد.

وی با تقدیر از مدیریت عتبات مقدسه بخاطر تلاش جهت ارائه خدمات به زائران بیان کرد: در حال بررسی پیشنهادی هستیم تا وظیفه مدیریت راهپیمایی اربعین حسینی را به سازمان حج و زیارت محول کنیم.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه سازمان دهی موکب‌های حسینی احوال، اخلاق، سخاوت و میهمان نوازی مردم را منعکس کرد، افزود: موکب‌های حسینی بر پا شده برای خدمت به زائران منحصر به یک فرقه، مذهب و یک منطقه نبود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که از همه استان‌های عراق از جمله اقلیم کردستان در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردند، اظهارداشت: تعداد زائران در مراسم اربعین امسال بی‌سابقه است.

السودانی با بیان اینکه امسال طرح مراسم اربعین زود آماده شد، تصریح کرد که توزیع وظایف، مقدمه‌ای برای موفقیت در برنامه برگزاری مراسم اربعین بوده است.

وی با بیان اینکه برای حمایت از راهپیمایی زیارت اربعین بیش از ۵۰ میلیارد دینار عراقی پرداخت کردیم، افزود: پروژه جاده بغداد به سمت صحرای النصر را در مدت ۲ ماه به اتمام رساندیم و برای رفع موانع و ارائه خدمات به زائرین اربعین هشت دستورالعمل صادر کردیم.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه برنامه راهپیمایی زیارت اربعین اسمترار دارد، اظهار داشت: برای آمادگی جهت برگزاری مراسم اربعین در سال آینده پروژه‌هایی را برای اجرا مشخص کرده ایم.

آستان مقدس حرم عباس (ع) امروز اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال شرکت کرده اند.

این آستان مقدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کلی زائران اربعین امام حسین (ع) در استان کربلا ۲۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۱۴۶ نفر بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.