وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: ارمنستان درباره لاچین دروغ می‌گوید

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ملاقات با همتای مجارستانی خود ارمنستان را به دروغ‌ گویی در خصوص مسیر مهم «لاچین» متهم کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان غروب دوشنبه اظهار داشت که ارمنستان درباره کریدور لاچین دروغ می‌گوید.

واکنش تازه پوتین به ضد حمله اوکراین

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در دیدار با «پیتر سیجارتو» وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان گفت که ارمنستان با انتشار دروغ در مورد مسیر«لاچین-خانکندی» از ادغام مجدد ساکنان ارمنی  قره باغ  جلوگیری می‌کند.

بر اساس این گزارش، یکی از چالشی‌ترین مشکلات باقیمانده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از جنگ، گذرگاه لاچین است که جمهوری آذربایجان آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید در آن اعمال می‌کند. این مسیر مهم منطقه قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان با بیان اینکه جمهوری آذربایجان در حال پاکسازی قومی در منطقه است، از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد کمک خواسته است.

بایراموف در ادامه اظهار داشت: «ارمنی‌ها هر روز از جاده لاچین استفاده می‌کنند و باکو پیشنهاد استفاده از جاده آغدام-خانکندی را برای حمل و نقل کالاهای حجیم داده است.»

وزارت امور خارجه ارمنستان روز دوشنبه اعلام کرد که کریدور لاچین مسیر ارتباطی بین ارمنستان و قره باغ کوهستانی است و هیچ جایگزینی ندارد.

وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که کریدور لاچین باید بازگشایی شود. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که مواضع ایروان در خصوص سایر مناطق تغییر نکرده است و کار با شرکای بین‌المللی با هدف اجرای تصمیمات مربوط به دیوان بین‌المللی دادگستری و رفع محاصره غیرقانونی قره باغ کوهستانی ادامه دارد.

دو کشو ارمنستان و جمهوری آذربایجان باوجود پادرمیانی برخی کشورها از جمله روسیه، هنوز به صلح نهایی و پایدارنرسیده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.