در پیاده‌روی اربعین چه غذاهایی نخوریم؟

 مراسم اربعین یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات شیعیان است و هر ساله افراد زیادی در این مراسم شرکت می‌کنند، از همین‌ رو توجه به نکات بهداشتی برای شرکت در این مراسم ضروری است.

رعایت کامل دستورات بهداشتی اربعین که از طریق مسئولین بهداشتی اعلام می‌شود، برای همه زائرین الزامی است. به شستن صحیح و مکرر دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از شوینده‌ها بر پایه الکل باید توجه شود. زائران از خوردن سالاد و سبزیجات خام خودداری کنند ازمصرف مواد خوراکی فاقد بسته‌بندی و مشخصات بهداشتی مانند آب، یخ، شربت، آبمیوه، سالاد و سبزیجات پرهیز کنند.بهتر است از میوه‌هایی که قابل پوست گرفتن باشد، استفاده شود.

زائران برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب (آب بسته بندی بهداشتی) همراه داشته باشند، همچنین چای و دیگر نوشیدنی‌های داغ که در لیوان‌های یکبار مصرف گیاهی یا کاغذی توزیع می‌شود، استفاده نمایند.در صورت امکان جهت صرف غذا از قاشق، چنگال و ظروف یک‌بار مصرف بهداشتی استفاده شود.زائران باید از مصرف غذاهایی که زود فاسد می‌شود، خودداری کنند؛ سالادالویه، کباب، غذاهای حاوی کشک، ماهی یا سس مایونز از این دسته مواد غذایی هستند.

 در صورت مواجهه افراد با هوای آلوده و ریزگردها بهتر است از ماسک‌های مخصوص N95 استفاده شود، تصریح کرد: در صورتی که این نوع ماسک در دسترس نبود، از ماسک‌های معمولی و یا حداقل از پارچه خیس برای پوشاندن دهان و بینی استفاده شود. همچنین بهتر است زائران در هنگام آلودگی ریزگردها، عینک مناسب همراه داشته باشند.

در پایان بر ضرورت مراجعه به مراکز درمانی مستقر در مسیر پیاده‌روی در صورت مشاهده تب، اسهال، سرماخوردگی یا هرگونه علایم بیماری تاکید میشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.