با توجه به شیوع هرساله بیماری آنفلوآنزا از اواخر شهریور برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای برخی گروه‌ها اهمیت دارد. تزریق این واک​سن تنها برای افراد در معرض خطر از جمله سالمندان بالای ۶۰ سال، مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران قلبی، دیابتی، بیماران سرطانی و نیز افرادی که به هر دلیل سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است، توصیه می‌شود.

با تزریق واکسن حدود دو هفته طول می‌کشد تا ایمنی لازم در بدن ایجاد شود، بنابراین توصیه می‌شود گروه‌های در معرض خطر هرچه سریع‌تر برای تزریق این واکسن اقدام کنند.

با توجه به اینکه علائم کرونا و آنفولانزا تقریبا شبیه هم بوده و شامل کوفتگی بدن، سردرد، تب و لرز، بدن درد، گلودرد، سرفه و... است و تنها راه تشخیص این دو بیماری از طریق تست‌های آزمایشگاهی است.

همچنین نیاز است افراد در صورت مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی حتما رعایت نکات بهداشتی را داشته و از ماسک استفاده کرده و از سایر اعضای خانواده و جامعه فاصله بگیرند . افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و یک سال از آخرین تزریق دُز واکسن آنها می‌گذرد، باید برای تزریق دُز جدید اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.