خبر خوش وزیر راه برای مردم/  چند واحد مسکونی آماده تحویل شد؟

وزارت راه و شهرسازی همزمان با هفته دولت اعلام کرده که  ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را تحویل مردم  خواهد داد. این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مهر و خانه‌های خودمالکی خواهد بود.

در همین راستا امروز با حضور مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی ۳۷۳۷ واحد مسکونی  در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.  این تعداد واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قالب مسکن حمایتی، بازآفرینی، خودمالکی، گروه ساخت، روستایی و جوانی جمعیت به متقاضیان این طرح واگذار شد.

دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی ظرف ۴ سال آغاز کرده که بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی  تاکنون برای ۱.۸ میلیون واحد زمین تامین شده  و ۱.۴۸ میلیون واحد به مرحله ساخت رسیده است.

دستور مهم به بانک ها درباره ارز اربعین

درباره قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن اخیرا علیرضا جعفری ـ معاون وزیر راه و شهرسازی - گفته است: مبالغ دریافتی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بر اساس سه پارامتر هزینه ساخت، آماده سازی و محوطه سازی انجام می شود. در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن  بین ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان  است که به این رقم هزینه آماده‌سازی و محوطه سازی هم اضافه می‌شود که بر عهده متقاضی است.

بخشی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که قرار است در هفته دولت افتتاح شود در شهرهای جدید خواهد بود. به گفته جعفری تعهدات باقی مانده پروژه‌های مسکونی از ۱۰ سال گذشته بر دوش دولت سیزدهم قرار گرفته است. فارغ از نگاه‌های جریانی تاکید شده بود که این تکالیف و وعده‌ها به سرانجام برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.