پیام ترامپ در واکنش به تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از توافق تهران و واشنگتن برای مبادله زندانیان انتقاد کرد و آن را نمونه دیگری از تسلیم شدن جو بایدن رییس جمهور آمریکا در مقابل ایران توصیف کرد.

واشنگتن اگزامینر گزارش داد، ترامپ در یک پیام ویدیویی ادعا کرد: این یک نمونه دیگر از تسلیم شدن بایدن و تحقیر بیشتر آمریکا در صحنه جهانی است. اما بدتر از آن ، این است که بایدن قصد دارد ۶ میلیارد دلار به ایران بدهد.

خشم شدید قانونگذاران آمریکایی از توافق دولت بایدن با ایران

رییس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: باج دادن بایدن احتمال بازداشت تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را افزایش می‌دهد. او نشان داده که حاضر است مبالغ هنگفتی پرداخت کند و به عبارت دیگر، بایدن برای سر هر شهروند آمریکایی در خارج جایزه گذاشته است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی خبر خروج زندانیان دو تابعیتی را از زندان اوین تهران را در گفتگو با خبرنگار ایرنا تایید کرد و گفت: این خروج در چارچوب یک توافق با واسطه گری کشور ثالث صورت گرفته است تا طرفین ۵ زندانی مورد نظر را بطور متقابل آزاد کنند و مشمول بخشش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، در اجرای این توافق، قرار است وجوه (پول‌های) توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد و به کشور قطر منتقل شود.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا امروز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از مشاور حقوقی یکی از زندانیان دو تابعیتی در ایران اعلام کرد که چهار زندانی دو تابعیتی از زندان اوین به حبس خانگی در هتلی منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد: با توجه به اظهارات یک وکیل، چهار آمریکایی که به صورت غیر قانونی در ایران بازداشت شده بودند اکنون از زندان اوین آزاد شده و در حصر خانگی قرار گرفته‌اند. این یک نشانه امیدوار کننده از آزادی آن‌ها پس از سالها حبس است.

کریستین امانپور مجری مشهور شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از جرد گنسر، مشاور حقوقی سیامک نمازی گفت: «انتقال گروگان‌های آمریکایی از زندان اوین توسط ایران به حبس خانگی تحول مهمی است. اگرچه من امیدوارم که این اولین قدم برای آزادی نهایی آن‌ها باشد، این در بهترین حالت آغاز پایان است و نه بیشتر.»

بر اساس این گزارش، سه زندانی دو تابعیتی ایرانی - آمریکایی شامل سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز، و چهارمین فرد که نامش مشخص نیست، از زندان اوین تهران منتقل شدند و پیش‌بینی می‌شود که در هتلی تحت مراقبت مقامات ایرانی نگهداری شوند. دولت بایدن در حال مذاکره برای آزادی آن‌ها از ایران است.

سی ان ان اعلام کرد گنسر که در اظهار نظر محتاط است، افزود: " هیچ تضمینی در مورد آنچه از این به بعد اتفاق می‌افتد وجود ندارد. "

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.