ادامه هیاهوها، کمکی به تطهیر چهره رژیم آمریکا نخواهد کرد، بلکه آن‌را نزد ملت ایران و جهانیان منفورتر خواهد کرد. ناصر کنعانی همچنین چهارشنبه شب در واکنش به این ادعاها گفت: این‌گونه ادعاهای بی‌پایه و اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی صورت‌گرفته و در حقیقت فرار رو به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسوولیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید‌سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا ارتکاب یافته‌اند.  سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بافتن این افسانه‌های نخ‌‌‌‌‌‌نما و بی‌اساس در حال تبدیل‌شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این‌بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی‌ارزش مانند بولتون برای پیش‌بردن این روند استفاده شده است. او همچنین تاکید کرد: جمهوری‌اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین‌الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری‌اسلامی ایران را برای خود محفوظ می‌داند.  اظهارات کنعانی در پی این مطرح می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌‌‌‌‌‌ای ادعا کرد که «شهرام پورصفی» شهروند ایرانی ۴۵‌ساله قصد داشته است برای «تلافی شهادت سردار قاسم سلیمانی» در ژانویه ۲۰۲۰، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را ترور کند. وزارت دادگستری آمریکا همچنین مدعی شد که شهرام پورصفی قصد داشته است در اکتبر ۲۰۲۱

(مهر-آبان۱۴۰۰) با اعطای سیصدهزار دلار به برخی اشخاص در ایالات‌متحده، آنها را به پیاده‌کردن نقشه ترور جان بولتون در واشنگتن و یا در مریلند مجاب کند.

می‌خواستند من را بدزدند!

همزمان با این تحولات، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در دولت دونالد ترامپ در گفت‌‌‌‌‌‌وگویی با یک شبکه آمریکایی مدعی شد که ایران قصد دزدیدن یا ترور او را داشته است. به گزارش «ایسنا» جان بولتون روز پنج‌شنبه در گفت‌‌‌‌‌‌وگویی با سی‌‌‌‌‌‌بی‌‌‌‌‌‌اس در پاسخ به این پرسش که اف‌‌‌‌‌‌بی‌‌‌‌‌‌آی در رابطه با ماهیت جدی تهدید از سوی ایران چه گفته بود؟ بیان کرد: آنها توانستند تایید کنند که ایرانی‌‌‌‌‌‌ها به‌دنبال دزدیدن یا ترور من بودند. وی در ادامه مدعی شد: شکی نیست که توطئه‌‌‌‌‌‌های دیگری نیز وجود دارد که تنها مقامات پیشین را هدف قرار نمی‌دهند و غیرنظامیان بی‌گناه آمریکایی نیز در خطر هستند. مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود اظهار کرد: ایران دشمن ماست. آنها از ما متنفر هستند و می‌گویند ما شیطان‌بزرگ هستیم. توافق هسته‌‌‌‌‌‌ای ۲۰۱۵ ایده بدی بود و با گذر زمان بهتر نشده است. دولت امتیازات بسیار زیادی برای بازگشت به آن توافق داده است.

وزیر امورخارجه آمریکا هم دیگر مقامی بود که به بیانیه وزارت دادگستری آمریکا درباره تلاش یک ایرانی برای ترور جان بولتون واکنش نشان داد. به گزارش «ایسنا» آنتونی بلینکن در توییتر نوشت: پیام ما به ایران روشن است: ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌‌‌‌‌‌ها را تحمل نخواهیم کرد و این به‌‌‌‌‌‌طور قطع شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌‌‌‌‌‌ای با عواقب شدیدی روبه‌رو خواهد شد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید نیز بعد از صدور بیانیه وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد: «دولت بایدن بر سر محافظت از همه آمریکایی‌‌‌‌‌‌ها در برابر تهدیدهای خشونت و تروریسم مصالحه به خرج نخواهد داد.‌»

درحالی‌که مقامات ایران ادعای ترور جان بولتون را رد کرده‌‌‌‌‌‌اند، یک رسانه آمریکایی مدعی شد که وزیر پیشین امورخارجه این کشور هدف دوم ترور بوده است. به گزارش «ایسنا» پایگاه

خبری–تحلیلی آکسیوس در گزارشی مدعی شد: وزارت دادگستری آمریکا به مایک پمپئو وزیر امورخارجه دولت ترامپ اعلام کرده بود که او هدف دوم طرح ایران برای ترور مقامات پیشین آمریکا پس از جان بولتون مشاور امنیت‌ملی اسبق کاخ‌سفید بوده است. بنابر ادعای آکسیوس، یک منبع نزدیک با مایک پمپئو به این پایگاه خبری گفته است که وزارت دادگستری آمریکا به‌‌‌‌‌‌طور مستقیم به پمپئو اعلام کرده که او یکی از افرادی بوده است که توسط کسانی که در [اسناد] اعلام‌شده وزارت دادگستری متهم هستند، هدف قرار داشته است. آکسیوس اشاره‌‌‌‌‌‌ای نکرده است که چرا این منبع ادعایی، همان‌زمان این ادعا را رسانه‌‌‌‌‌‌ای نکرده و اکنون که ایران و ۱+۵ در حال مذاکره درباره توافق هسته‌‌‌‌‌‌ای هستند آن را مطرح کرده است.