اینفلوئنسر آمریکایی دستگیر شد/علت چه بود؟

اینفلوئنسر آمریکایی که هزاران نفر را با یک وعده به خیابان‌های نیویورک کشانده بود، به‌خاطر ایجاد اغتشاش دستگیر شد.

به گزارش ان‌بی‌سی‌نیوز، پلیس نیویورک حدود ۶۵ نفر را در جریان هرج و مرج منهتن دستگیر کرد.

استریمر معروف بازی‌های ویدیویی که به خاطر پخش جریان در توییچ شناخته می‌شود، به هزاران جوان وعده جایزه پلی استیشن داده بود. او بعدظهر جمعه هزاران نفر را دور خود جمع کرد و این جمعیت ۴بعدظهر از کنترل خارج شد و به هرج و مرج کشید. برآوردهای پلیس حاکی از آن است که تعداد جمعیت در نهایت به چند هزار نفر رسیده است.

14020514000830_Test_PhotoN

کای سنات به دنبال کنندگان آنلاین خود گفته بود که به میدان بیایند و او در آنجا، شروع به توزیع کنسول های پلی استیشن و کارت های هدیه رایگان در بین آن ها کرد. شاهدان عینی اعلام کردند که این رویداد به پرت کردن زباله، صندلی و بطری به سمت پلیس کشیده شد.

تصاویر لحظه نجات یک زن از خودکشی در ایستگاه مترو+فیلم

به گفته یک سخنگوی پلیس، این اداره از حدود 1هزار افسر خواسته است تا به وضعیت در حال تشدید واکنش نشان دهند.

در نهایت سنات توسط افسران پلیس از جمعیت بیرون کشیده و دستگیر شد.  جفری مدری، رئیس پلیس نیویورک، جمعه شب گفت که این اینفلوئنسر در بازداشت به سر می برد و با اتهاماتی مانند تحریک شورش، تجمع غیرقانونی و چند اتهام دیگر مواجه است.

10ها نفر دیگر در این اتفاق دستگیر شدند. پلیس به مردم هشدار داد که از نزدیک شدن به این منطقه اجتناب کنند زیرا مشغول بازپس گیری کنترل و متفرق کردن هزاران فرد حضور یافته در این رویداد بود. ظاهرا تعداد زیادی جوان در این رویداد به صورت جزئی مجروح شدند.

کای سنات که با وعده هدیه پلی استیشن این رویداد را سازماندهی کرد، یک استریمر و یوتیوبر توییچ است که از سال 2018 و از دوران دبیرستان محتوای آنلاین تولید می کرد. او به دلیل داشتن پایگاه بزرگ طرفداران مشهور است و در فوریه 2023 (بهمن اسفند سال گذشته) با بیش از 100هزار مشترک تبدیل به پرمشترک ترین پخش کننده توییچ در تمام دوران شد.

او جوایزی را برای محتوای تولید شده خود دریافت کرده، که شامل ویدیوهایی از او در حال انجام چالش های مختلف، شوخی های آنلاین و موارد دیگر است.

در حالی که به نظر نمی رسید که شیرین کاری روز جمعه او یک شوخی باشد، ویدیوهای شوخی دیگری مانند تظاهر به شکستن کنترلر پلی استیشن 4 برادرش، یا زدن زنگ درهای همسایه و فرار از او منتشر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.