تدابیر شدید امنیتی در آمریکا همزمان با اعتراضات به محاکمه ترامپ

حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در خارج از دادگاه میامی، جایی که ترامپ قرار است به اتهام سوء استفاده از اسناد محرمانه محاکمه شود، تجمع کردند.

پلیس میامی پس از اینکه ترامپ از حامیان خود خواست به خیابان‌ها بیایند، به حالت آماده باش درآمده است.

رئیس پلیس میامی گفت: ما این مساله را به شدت جدی می‌گیریم و می‌دانیم ممکن است اوضاع بدتر شود.

در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه تعداد کمی از افراد در خارج از دادگاه میامی اجتماع کرده بودند اما تعداد بیشتری از این افراد بیرون از هتل ترامپ که از روز گذشته در آن اقامت دارد، حضور یافتند. ترامپ قرار است عصر امروز به وقت محلی از این هتل به دادگاه برود.

اما در فضای مجازی پیام‌های مختلفی در حمایت از ترامپ و درخواست از حامیان او برای اعتراض منتشر شده است. گروه موسوم به پسران مغرور که در حمله به کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۱ نقش داشتند نیز از حامیان ترامپ خواسته‌اند برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند.

ترامپ روز یکشنبه در حساب اجتماعی خود موسوم به "سوشیال تروث" خطاب به حامیان خود گفته بود: کشور ما باید اعتراض کند.

در آخرین کیفرخواست جنایی ترامپ در شهر نیویورک در ماه آوریل، رئیس جمهور سابق آمریکا از هوادارانش خواسته بود به خیابان‌ها بیایند اما بیشتر این افراد به دلیل هراس از گرفتار شدن در یک تله از حضور در خیابان‌ها خودداری کردند.

شایعات حاکی از این بود که دموکرات‌ها در نیویورک طرفداران ترامپ را دستگیر خواهند کرد یا حتی حامیان ترامپ متهم به خشونت خواهند شد درحالی که دموکرات‌ها این خشونت را مخفیانه هدایت می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، تنها چند صد معترض حامی ترامپ در خارج از دادگاه منهتن حضور یافتند.

کارولین اور بوئنو، پژوهشگر افراط گرایی و اطلاعات نادرست در دانشگاه مریلند به شبکه جهانی بی بی سی گفت: این بار روحیه در میان حامیان ترامپ متفاوت است.

او افزود: «نارضایتی و عصبانیت بیشتر است. آنها معتقدند که ترامپ کاری را انجام داده است که دیگران [نگهداری از اسناد محرمانه] انجام داده‌اند، اما تنها ترامپ است که تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.