بولتون: ترامپ از نامزدی انتخابات انصراف دهد

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا معتقد است که شرکت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، مانع اجرای عدالت است.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا خواستار امتناع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور از شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ شد.

«جان بولتون» که در دوره ترامپ مشاور امنیت ملی آمریکا بوده، در پیامی توئیتری اعلام کرد که پس از صدور اولین کیفراخواست فدرال، از ترامپ خواستم تا به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پایان دهد و اکنون پس از صدور دومین کیفرخواست دوباره از او می‌خواهم (از نامزدی در انتخابات کناره گیری کند).

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در ادامه این پیام توئیتری متذکر شد که این کار (شرکت ترامپ در انتخابات) مانعی در مسیر اجرای عدالت به عنوان شیوه‌ای برای زندگی است: خودخواهی و منفعت طلبی ترامپ توجهی به کشور و اصول ندارد.

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ پیش از این نیز پس از طرح ۳۷ فقره کیفرخواست علیه ترامپ، از وی خواست تا از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ انصراف دهد.

بولتون که حدود یک سال به عنوان مشاور امنیت ملی در دوران ریاست جمهور ترامپ فعالیت کرد و در دوران ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود، پیش از این نیز به شدت از ترامپ انتقاد کرده و در تازه‌ترین حمله به وی، گفت که «او به آمریکا و حزب جمهوری‌خواه ضربه بزرگی زده است.»

براساس اعلام دادگاهی در آمریکا ترامپ با ۳۷ فقره اتهام شامل نگهداری اسنادی مرتبط با امنیت ملی این کشور، مانع‌تراشی در اجرای عدالت و طرح ادعاهای نادرست متهم شده است.

اتهامات مطرح شده علیه ترامپ محکومیت در صورت اثبات، می‌تواند تا ۲۰ سال حبس برای رئیس جمهور سابق آمریکا به‌همراه داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.