شوک به ترامپ؛ رقیب قدر وارد رقابت انتخاباتی شد

کریس کریستی فرماندار جمهوری‌خواه سابق ایالت نیوجرسی آمریکا عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) نامزدی کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده را با حمله به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور آغاز کرد.

مشاور سابق ترامپ قول داده است که تنها نامزد در میان نامزدهای جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باشد که مایل است مستقیماً با رئیس جمهور سابق ایالات متحده مقابله کند.

کریستی که در سال ۲۰۱۶ نیز کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شد، نامزدی خود را با شعار «زیرا حقیقت مهم است» در تالار شهر نیوهمپشایر آغاز کرد.

کریستی جمهوری‌خواه که سابقه شکست در رقابت درون‌حزبی در برابر رئیس جمهور سابق آمریکا را هفت سال پیش (۲۰۱۶) تجربه کرده است، گفت: ترامپ با ایجاد تفرقه بیشتر و قرار دادن‌مان در مقابل یکدیگر، ما را کوچک‌تر کرد.

وی افزود: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم در حال انجام همین کار در حزب دموکرات است.

کریستی در حالی وارد جمع رو به ازدیادی از جمهوری‌خواهان داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌شود که پیشتر ترامپ، ران دسانتیس فرماندار فلوریدا، نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و تیم اسکات سناتور آمریکایی از کارولینای جنوبی برای حضور در آن جمع اعلام آمادگی کرده بودند و مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق نیز امروز چهارشنبه با راه‌اندازی رسمی کمپین خود در آیووا به این جمع اضافه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.