با مصرف قهوه از این بیماری خطرناک در امان هستید

مطالعات اخیر، اثرات نوشیدن قهوه را بر دو جمعیت بزرگ که در مجموع بیش از ۱۵۰هزار نفر بودند، بررسی کرد. این مطالعه که بر روی روابط بین نشانگرهای التهاب و مصرف قهوه متمرکز بود، نشان داد اثرات ضد التهاب این نوشیدنی می‌تواند محافظی در برابر دیابت نوع ۲ باشد. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به این بیماری را ۴ تا ۶ درصد کاهش می‌دهد.

عادات اشتباه در مصرف قهوه که سلامت شما را نابود می کند

این مطالعه اولین مطالعه‌ای نیست که رابطه بین قهوه و ابتلا به دیابت نوع ۲ را بررسی می‌کند، اما مطالعه جدید بیان می‌کند که آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه چگونه می‌توانند التهاب را مهار کنند تا خطر ابتلا به دیابت در افراد کاهش یابد.

نوشیدنی محبوبی که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

 

قهوه چگونه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد؟

التهاب نقش مهمی در ابتلای افراد به دیابت نوع ۲ دارد. در حالی که التهاب کوتاه‌مدت ناشی از یک آسیب یا بیماری طبیعی است، التهاب مزمن می‌تواند به طور جدی‌تر بر سلامتی تأثیر بگذارد و فرد را در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲ قرار دهد. داشتن یک سبک زندگی سالم که شامل غذاهای ضدالتهابی و ورزش است، التهاب را کاهش می‌دهد و سدّی در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت است.

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضد التهاب و حاوی انواع ترکیبات فعال زیستی، از جمله اسیدهای کلروژنیک و لیگنان‌ها است که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. این ترکیبات به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، که دو عامل مهم در ایجاد دیابت هستند، کمک می‌کنند.

نوشیدنی محبوبی که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

 

برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ چه میزان قهوه بنوشیم؟

نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان قهوه در روز به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند، اما این موضوع بدان معنا نیست که هرچه بیشتر قهوه بنوشید، اثر محافظتی آن هم بیشتر شود. زیاده‌روی در مصرف کافئین می‌تواند شما را عصبی و مضطرب کند.

اگر سابقه ابتلا به دیابت دارید، بهتر است از افزودن شکر یا خامه‌های طعم‌دار به قهوه بپرهیزید و به طور کل از مصرف قهوه با کالری و قند بالا خودداری کنید، چرا که باعث افزایش و کاهش سریع سطح گلوکز می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.