با ۱.۵ میلیارد تومان در کدام مناطق پایتخت می‌توان آپارتمان خرید؟

در بین آپارتمان‌های یک خوابه که امروز در تهران برای فروش عرضه شده متراژهایی بین ۴۰ تا ۵۵ متر دیده می‌شود و نرخ‌ها از ۱.۵ میلیارد تومان تا بیش از ۴ میلیارد تومان است.

در شرایط فعلی که قیمت مسکن در تهران رو به کاهش گذاشته واحدهای بیشتری در مقایسه با دو ماه قبل برای فروش عرضه شده است. اگرچه اغلب فایل‌های عرضه شده بزرگ متراژ هستند اما در این بین آپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از ۴۰ متر تا ۵۵ متر نیز دیده می‌شود.

این افراد دیگر برایشان یارانه واریز نخواهد شد

قیمت آپارتمان‌های کوچک یا به قول معروف نقلی در تهران از حدود ۱.۵ میلیارد تومان تا بیش از ۴ میلیارد تومان است.

امروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت یک آپارتمان ۳۵ متری ۱۷ ساله، در طبقه سوم، دارای پارکینگ و انباری در محله فلاح ۱.۵ میلیارد تومان تعیین شده است.

هم‌چنین در محله سنگلج، یک آپارتمان ۳۸ متری یک خوابه، واقع در طبقه  دوم، با سن بنای ۱۷ سال، دارای پارکینگ و انباری به قیمت ۱.۹ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

قیمت یک آپارتمان ۴۸ متری بازسازی شده در محله سلسبیل با عمر بنای ۲۱ سال دارای انباری ۲ میلیارد تومان تعیین شده است.

آپارتمانی با مساحت ۵۱ متر در محله نواب با عمر بنای ۲۲ سال، فول بازسازی، واقع در طبقه دوم، دارای انباری به قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

با ۱.۵ میلیارد تومان می‌توان در پایتخت آپارتمان خرید؟

الان خانه بخریم یا نخریم؟

یک کارشناس بازار مسکن در تحلیل بازار مسکن به ایسنا گفت: در شرایط فعلی بازارهای همسو شامل مسکن، خودرو، ارز و طلا به ثبات رسیده‌اند. دولت هم سیاست‌هایی در جهت مهار نقدینگی در پیش گرفته و ساخت و ساز از زمانی که وزیر جدید راه و شهرسازی بر سر کار آمده با جدیت بیشتری در مقایسه با قبل دنبال می‌شود. به طور کلی انتظارات کاهشی ایجاد شده اما به متقاضیان مصرفی توصیه می‌شود از رکود فعلی برای خرید مسکن استفاده کنند.

مهدی روانشادنیا بیان کرد: اگر عرضه مسکن مثل بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با تقاضا تراز شود و بتوانیم مسکن را به یک کالای مصرفی تبدیل کنیم قطعا این بازار به ثبات و آرامش می‌رسد؛ کما اینکه در گذشته در مقاطعی شاهد استهلاک بازار مسکن و  کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم. البته آن کاهش‌ها، بیشتر از آنکه ناشی از افزایش عرضه باشد از رکود اقتصادی نشأت گرفته است.

وی افزود: اگر در شرایط فعلی نرخ ارز را ملاک قرار دهیم می‌بینیم که بازار مسکن تفاوت چشمگیری نسبت به قبل از سال ۱۳۹۶ و آغاز جهش قیمت ندارد. طی سالهای اخیر متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران معمولا بین ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار در نوسان بوده و در حال حاضر هم از این محدوده تجاوز نکرده است. لذا نباید امید واهی به ریزش شدید قیمت مسکن داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.