رسیدگی به دادخواست برکناری نتانیاهو در دیوان عالی اسرائیل

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از رسیدگی به دادخواستی برای برکناری بنیامین نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری این رژیم خبر داد.

به دلیل سیاست‌های متضاد کابینه نتانیاهو با منافع رژیم صهیونیستی، دادخواست برکناری نخست‌وزیر این رژیم مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

در همین رابطه، دیوان عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به زودی به دادخواستی در رابطه با برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به سبب تضاد منافع رسیدگی خواهد کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این دادخواست توسط «دافنا هولتز لاتچنر» ارائه شده است.

امروز بنی گانتس رئیس جریان سیاسی «اردوگاه دولت» گفت که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) با بحرانی کردن روابط با آمریکا، در حال بازی با آتش و نابودی «اسرائیل» است.

وی افزود: «متاسفانه دیگر افراد حاضر در ائتلاف نتانیاهو به مسئولیت‌های خود عمل نکرده و تهدیدات امنیتی ما بسیار زیاد شده و در تمام مرزهای دور و نزدیک قابل مشاهده است، وضعیت در مرزهای شمالی بسیار حساس است و تروریسم خیابان‌های ما را هدف قرار داده و ایران قدرت خود را توسعه بخشیده است».

گانتس ادامه داد: «آنچه در هفته‌های اخیر شاهد بودیم از تصمیم نخست وزیر برای نابودی اسرائیل حکایت دارد ... هزاران نفر از مردم به خیابان‌ها آمده و نتانیاهو به جای گفت‌وگو به آنها توهین می‌کند».

این سخنان پس از آن انجام شد که درگیری شدیدی میان تظاهرات کنندگان صهیونیست علیه تغییرات در دستگاه قضایی و پلیس رخ داد.

تظاهرات‌های موجود در اراضی اشغالی از حمایت آمریکا و تام نایدس سفیر این کشور در تل آویو برخوردار بوده و همین مساله باعث به وجود آمدن برخی اختلافات میان کابینه نتانیاهو و دولت بایدن شده است.

به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از به حضور پذیرفتن نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزرای صهیونیستی، این رفتار «جو بایدن» را در قبال «بنیامین نتانیاهو»، «تحقیرآمیز» ارزیابی کرده‌اند.

وبسایت صهیونیستی «وای‌نت» به نقل از یک وزیر کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست پشت درهای بسته وزرا نوشت: دولت آمریکا رفتاری غیرصادقانه و تحقیرآمیز با نتانیاهو دارد. وی افزود: این در شأن نتانیاهو نیست که برای ملاقات با بایدن التماس کند، این یک وضعیت دشوار و مشکل ساز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.