وحشت نتانیاهو از پایان دولت اسرائیل

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به پایان کار این رژیم درپی تظاهرات علیه طرح جنجالی اصلاحات قضایی هشدار داد.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به پایان این رژیم و عبور از خط قرمزها در تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی هشدار داد.

ارتش اوکراین شکست خورد!

وی در این باره گفت: جنگ داخلی پایان اسرائیل خواهد بود. بگذارید بگویم؛ تظاهرات در اسرائیل مجاز است، اعتراض مجاز است، به دلیل نقض قانون، ناآرامی، حمله به مقامات دولتی و تهدید، وقیحانه اعضای خانواده کارکنان دولتی برخی خطوط قرمز و معیارها زیر پا گذاشته شده است.

نتانیاهو گفت: من به عنوان نخست‌وزیر بارها تاکید کرده‌ام که بدون چشم پوشی از مواضع عادلانه، من آماده گفت‌وگو برای استفاده از فرصت‌های دستیابی به توافق هستم.

وی ادامه داد: در یک دموکراسی اختلاف رأی چیز طبیعی است؛ اما جنگ داخلی نه. و نباید وجود داشته باشد؛ چراکه جنگ داخلی به معنای پایان کار خواهد بود.

مخالفان کابینه نتانیاهو چند ماهی است که به صورت هفتگی علیه طرح اصلاحات قضایی دست به تظاهرات می‌زنند. این در حالی است که تصویب این طرح اخیرا توسط نتانیاهو به تعویق افتاد؛ ولی اپوزیسیون بر لغو کامل این طرح تأکید دارد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضائیه به عنوان یک نظام مستقل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.