ادعای پوتین درباره سقوط نکردن بازار روسیه پس از اعمال تحریم‌ها

رئیس‌جمهور روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: پس از اعمال تحریم‌ها، بازار روسیه سقوط نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه «ایده های قوی برای عصر جدید» در سخنانی اعلام کرد: اکنون در زمانی که ما زندگی می کنیم که سهم همه در تقویت و توسعه کشورمان قابل توجه است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: هر کاری لازم است انجام شود تا اساس نه بر کالاهای وارداتی بلکه بر کالاهای داخلی روسیه باشد. زمان جدید آینده‌ ای دور نیست، در واقع زمان ماست که امروز در آن زندگی می‌ کنیم. اینجا منافع سرزمین مادری ما، کشور آرزوهای مردمی است که برای آنها کار می کنیم، تحصیل می کنیم، و برای آنها می جنگیم. اکنون مشارکت در آرمان های مشترک هر شهروند روسیه، تیم های هر شرکت و تیم های تجاری جوان، خلاق و علمی است. همه ابتکارات با هدف تقویت و توسعه توانمندی های صنعتی، فکری، تکنولوژیکی روسیه باید همراه باشد.

ولادیمیر پوتین اضافه کرد: به دلیل تحریم ها و خروج شرکت های غربی از روسیه، بازار روسیه از هم فرونپاشید.

«سرگئی لبدف»، دبیر کل کشورهای مستقل مشترک المنافع پیشتر اعلام کرد: امیدواری کشورهای غربی مبنی بر اینکه تحریم‌ها به اقتصاد روسیه آسیب می‌زند و مسکو را مجبور به دادن امتیاز می‌کند، محقق نشد و غرب در دستیابی به اهدافش برای تحریم روسیه شکست خورد. انتظارات مخالفان روسیه مبنی بر اینکه بتوانند مسکو را وادار به دادن هر گونه امتیازی کنند و با آنها همراهی کند، محقق نشد. ما می‌دانیم که امیدهایی در غرب وجود داشت که اقتصاد روسیه نابود شود و روسیه به شدت سقوط کند، اما هیچ اتفاقی از این دست نیفتاد.

لبدف تاکید کرد که تحریم‌ها تأثیر کمی بر اقتصاد روسیه یا بلاروس داشته است. به گفته وی، چنین فشارهایی در سال‌های اخیر باعث شده که کشورهای مستقل مشترک المنافع به همکاری برای غلبه بر پیامدهای منفی قطع روابط اقتصادی با غرب تشویق شوند.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان هم پیشتر اعلام کرد که رویکرد تحریمی در اتحادیه اروپا رقابت پذیری آن را در قبال آمریکا تضعیف می‌کند، زیرا این کشور بسیار کمتر از اروپا پیامدهای درگیری در اوکراین را احساس می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.