ماجرای سفر وزیر تازه وارد به حج!

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی؛ وزیر جدید این وزارتخانه به سفر حج رفته است اما در غیاب او، ساماندهی امور این وزارتخانه که در ماه‌های اخیر با چالش‌های بسیاری همراه بود، بر عهده چه کسی قرار گرفته است؟

رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش، ۹ خرداد امسال توانست با کسب رأی اعتماد از مجلس راهی وزارت آموزش و پرورش شود.

او در حالی سکان وزارت آموزش و پرورش را به دست گرفت که این وزارتخانه پس از اتفاقات اسفند ۱۴۰۱ و تأخیر در پرداخت حقوق معلمان در آستانه شب عید همچنین مسائل و چالش‌های رتبه‌بندی معلمان، روزهای پرتلاطمی را می‌گذراند.

در چنین فضایی، طبیعتاً وزیر تازه از راه رسیده آموزش و پرورش نیز با چالش‌های بسیاری مواجه است که نخستین مأموریت او برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی برای کاهش مشکلات و کاستن از التهاب فضاست.

طرح نائب رئیس مجلس برای مجازات بی حجاب‌ها

مسائل و مشکلات رتبه‌بندی معلمان و نارضایتی برخی فرهنگیان، آغاز فصل ثبت‌نام مدارس و تکرار مشکلات هر سال و درگیری والدین، ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید و کمبود احتمالی معلم به ویژه در کلان شهرها، برگزاری دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر و گزینش حجم زیادی از معلمان جدیدالورود و دانشجو معلمان جدید، تغییر در ترکیب شورای معاونان و جابه‌جایی‌های احتمالی به ویژه در برخی معاونت‌های کلیدی، تعیین وضعیت برخی معاونت‌ها از جمله معاونت تربیت بدنی و سلامت که پس از رفتن صادق ستاری‌فرد از این معاونت به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع همچنان بلاتکلیف مانده است و.... از جمله مهمترین چالش‌های فوری وزارت آموزش و پرورش است که نیاز به ساماندهی فوری و پیگیری مستمر این مشکلات پیچیده از سوی شخص وزیر را دارد.

با وجود این مشکلات و در شرایط فضای ملتهبی که وزارت آموزش و پرورش به ویژه بعد از ماجرای اسفند سال گذشته سپری کرد، سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش در خبری از سفر وزیر جدید به حج خبر داده است!

در بخشی از این خبر آمده است: «صحرایی در پایان از حضور در سرزمین وحی و شرکت در فریضه واجب حج تمتع، خبر داد و ضمن طلب حلالیت از خانواده بزرگ آموزش و پرورش، تصریح کرد: این فریضه واجب الهی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ادا خواهم کرد و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این سفر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و با حضور مدیران شریف دستگاه نظام تعلیم و تربیت، کوچکترین خللی ایجاد نخواهد شد.»

حال این پرسش مطرح است که در نبود وزیر، ساماندهی و نظارت بر امور توسط چه فردی انجام می‌شود؟ آیا وزیر آموزش و پرورش از دور و در جریان این سفر بر امور نظارت می‌کند؟ غیبت نسبتا طولانی وزیر برای حضور در مناسک حج تمتع در شرایط فعلی آموزش و پرورش تا چه میزان منجر به خلل و آسیب به کارها می‌شود البته سعی کردیم تا پاسخ این پرسش را از آموزش و پرورش دریافت کنیم اما متاسفانه تا لحظه تنظیم این مطلب، پاسخی از سوی مسؤلان مربوطه در آموزش و پرورش دریافت نکردیم.

سفر وزیر تازه وارد به حج؛ «کارهای به‌جا مانده را چه‌کسی انجام می‌دهد؟»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.