گلوله باران مناطقی از نخجوان توسط ارتش ارمنستان/ادعای تازه باکو

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) مدعی گلوله باران مناطقی از جمهوری خودمختار نخجوان توسط ارتش ارمنستان شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان امروز از مواضع خود در شهرک آرازدیان منطقه ودی، مواضع ارتش آذربایجان واقع در مسیر شهرک حیدرآباد از توابع شهرستان صدرک جمهوری خودمختار نخجوان را هدف خمپاره قرار داده‌اند.

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بدون اشاره به تلفات این درگیری نظامی، از اقدام متقابل نیروهای آذربایجانی خبر داد و رهبری نظامی و سیاسی ارمنستان را مسوول تشدید اوضاع در منطقه عنوان کرد.

پاسخ وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به بیانیه ارمنستان

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز امروز در واکنش به بیانیه ارمنستان علیه این کشور، ایروان را به اقدامات ریاکارانه علیه آذربایجان متهم کرد و مقامات ارمنستان را مسوول درگیری نظامی اخیر در مرزهای دو کشور خواند.

دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان، تشویق به اعزام هیأت بین‌المللی به منطقه قره باغ را که در قلمرو حاکمیتی جمهوری آذربایجان قرار دارد، بر خلاف حاکمیت و تمامیت ارضی کشور خود عنوان کرد و مدعی دخالت ارمنستان در امور داخلی آذربایجان شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه خود اضافه کرد: دخالت ارمنستان در امور داخلی آذربایجان بار دیگر نشان می‌دهد که این کشور هیچ اهمیتی به تعهدات بین المللی خود قائل نیست.

وزارت خارجه آذربایجان همچنین مدعی شده است که ارمنستان به منظور جلوگیری از روند مذاکرات صلح، چه در زمان اشغال و چه پس از جنگ سه سال پیش، به طور مرتب دست به تحریکات نظامی و سیاسی علیه آذربایجان زده ولی با وجود این اقدامات تحریک‌آمیز و ادامه اشغال سرزمین‌های به رسمیت شناخته شده بین‌المللی آذربایجان در ۳۰ سال گذشته، ناکام مانده است.

دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان، خارج نشدن کامل نیروهای مسلح ارمنستان از مناطق تحت تصرف خاک جمهوری آذربایجان را منبع اصلی تهدید امنیت در منطقه عنوان کرده، انکار تعلق نیروهای موجود در خاک آذربایجان به ارمنستان را ادعایی ریاکارانه و جعل حقیقت خواند.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکید شده است: ارمنستان به جای ممانعت از تلاش‌های صلح آمیز و اظهارات نادرست، ملزم به رعایت تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان بر تمام خاک خود از جمله منطقه قره باغ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.