رایزنی نتانیاهو و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا در خصوص همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی گفت وگو و توافق کردند همکاری‌ها بین تل آویو و واشنگتن در زمینه هوش مصنوعی توسعه یابد.

این گزارش می‌افزاید، دو طرف همچنین درباره چالش‌ها و فرصت‌ها در منطقه رایزنی کردند و نتانیاهو از گفت وگوهای صریح اخیر هیأت اعزامی تل آویو به واشنگتن و از هماهنگی نزدیک بین رژیم اسرائیل و آمریکا قدردانی کرد.

نتانیاهو و بلینکن همچنین پرونده هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دادند و بنابر اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در گفت وگو با وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که هرگونه توافقی که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکند (رژیم) اسرائیل را ملزم نمی‌کند که علیه ایران اقدام نکند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه‌اش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حل و فصل برخی از موضوعات مرتبط با ایران واکنش نشان داده بود و آژانس را به سیاسی کاری متهم کرده بود.

نتانیاهو در اظهارات سخیف خود علیه ایران ادعا کرده بود که تهران به دروغگویی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد.

در گزارش سه ماهه محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان شده است که بازرسان این سازمان دیگر در مورد ذرات اورانیوم غنی شده با خلوص ۸۳.۷ درصد در تاسیسات زیرزمینی فردو سوالی ندارند.

در این گزارش همچنین آمده است که بازرسان تحقیقات خود را در مورد آثار اورانیوم در مریوان در نزدیکی شهر آباده، در حدود ۵۲۵ کیلومتری (۳۲۵ مایلی) جنوب شرقی تهران بسته‌اند.

درحالیکه رژیم صهیونیستی خود با ارائه اطلاعات دروغین در مورد وجود ذرات اورانیوم در سایت مریوان در سال ۲۰۱۹ جنجال‌هایی به راه انداخته بود، اکنون از قبول ارائه توضیحات ایران توسط آژانس احساس شکست کرده است.

همه اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران درحالی است که این رژیم که چهارمین کشور مسلح به سلاح هسته‌ای است و از تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آن آمارهای متفاوتی وجود دارد، عضو هیچکدام از پیمان‌های بین المللی مربوط به جلوگیری از انتشار سلاح‌های هسته‌ای نیست.

این رژیم با وجود فشارهای بین المللی تاکنون ان پی تی (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) را امضا نکرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.