آمریکا به نخست وزیر اسرائیل اولتیماتوم داد

این پایگاه خبری نوشت: «بنیامین نتانیاهو» برای دیدار با بایدن، چاره ای جز پذیرش این موضوع و کنار گذاشتن این لایحه ندارد.

این رسانه صهیونیست از پذیرش این موضوع توسط نتانیاهو خبر داد و نوشت: نخست وزیر مجبور شد تحت فشار فزاینده بین المللی، لایحه ای را که ارائه کمک دولت ها و نهادهای خارجی به تشکیلات خودگردان را محدود می کند، کنار بگذارد.

رژیم صهیونیستی براساس لایحه پیشنهادی حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، ۶۵ درصد کمک هایی را که تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت ها و نهادهای خارجی می گرفت، برای خود بلوکه می کرد.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و سوئد، درباره لایحه پیشنهادی کابینه نتانیاهو که به «لایحه مالیات بر سمن‌ها» موسوم بود را ناقض حقوق مدنی ساکنان سرزمین های اشغالی اعلام کرده بودند.

به گزارش ایرنا، روی کار آمدن تندروها در سرزمین های اشغالی موجب تضعیف جایگاه تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان بازوی امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شده است. بسیاری از کارشناسان صهیونیست، خیزش های مردمی ماه های اخیر در کرانه باختری را ناشی از ناکارآمدی تشکیلات خودگردان برای تامین امنیت این رژیم اعلام کرده اند.

در شرایطی که تندروهای کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی خواهان انحلال تشکیلات خودگردان و اشغال کامل کرانه باختری توسط این رژیم هستند، آمریکا و متحدان اروپایی وی خواهان تقویت این تشکیلات هستند و انحلال و ضعف آن را موجب قدرت گرفتن مقاومت فلسطین می دانند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که قدرت گرفتن مقاومت فلسطین به ویژه گرایش جوانان فلسطینی در کرانه باختری به پیوستن به جنبش جهاد اسلامی ناشی از پی بردن فلسطینی ها به ناکارآمدی جریان سازش و ناتوانی تشکیلات خودگردان فلسطین از تامین عزت و کرامت مردم فلسطین است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.