حجم ویدیو: 0.00 | مدت زمان ویدیو: 00:00:00

اسرائیل نگران پیشرفت برنامه هسته ای ایران است با این همه بنیامین نتانیاهو ازسفر یوآو گالانت، وزیر دفاع کابینه اسرائیل به آمریکا برای دریافت مشاوره های امنیتی جلوگیری کرده البته تا زمانی که بایدن او را به کاخ سفید دعوت کند.

روابط سرد و پرتنش اسرائیل و ایالات متحده، دو بازیگر را تحت تاثیر قرار داده است. آمریکایی ها امروز نگران گام بعدی اسرائیل در ارتباط با برنامه هسته ای ایران هستند و درباره آنچه در سر « بی بی» می گذرد، اطمینان چندانی ندارند.

این وضعیت تازه نیست، بیش از یک دهه پیش، در شرایطی که اسرائیل در حال ارائه بحث های ادعایی جهت حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران بود، نیروی هوایی این بازیگر مانور گسترده ای را با حضور بیش از ۱۰۰ جنگنده در سمت غرب و بر فراز مدیترانه برگزار کرد، مسیر به گونه ای طراحی شده بود که به سان مسیر حمله ادعایی به ایران بود، اما در جهتی مخالف.

به ادعای ناظران، قبل از آن که جنگنده ها به آشیانه ها بازگردند، یک تفنگدار آمریکایی با تلفن ماهواره ای رمزگذاری شده به مقر نیروی دفاعی اسرائیل در تل اویو رسید. او راهی دفتر فرمانده وقت ارتش شد و شماره ای را گرفت، ان سوی خط مایک مولن منتظر برقراری تماس بود، دریا سالار آمریکایی.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «آمریکا نگران حمله پرهزینه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.