هشدار مراقب این لینک‌ خطرناک در واتساپ باشید

یک لینک ساده، می‌تواند به کابوس کاربران واتساپ تبدیل شود. لینکی که از آن صحبت می‌کنیم، می‌تواند بدون هیچ دانشی از دنیای هک، به کاربران معمولی این امکان را بدهد تا گوشی دیگران یا خودشان را کرش کنند.

واتساپ پیام‌رسان امنی است اما متاسفانه باگ‌های شناخته شده‌ای دارد که می‌توانند روی اعصاب شما راه بروند. یکی از تازه‌ترین باگ‌های کشف شده واتساپ مربوط به یک لینک است که باعث کرش واتساپ می‌شود. متاسفانه این بار هم کاربران اندرویدی قربانی این باگ هستند و در iOS کلیک روی این لینک برای شما مشکلی به وجود نمی‌آورد.

فوت یک هوادار پرسپولیسی بعد از گل قهرمانی

این لینک که ابتدا در توییتر مورد توجه قرار گرفت و سپس وبسایت‌های بزرگ دنیای فناوری به آن توجه کردند، بسیار ساده است. شما با وارد کردن این لینک در واتساپ، می‌توانید یک کرش لوپ بسازید. ظاهرا این ایراد هم کاربران معمولی و هم کاربران نسخه بیزنس واتساپ را مورد هدف قرار می‌دهد. در تست‌های ما مشخص شد نسخه 2.23.10.77 واتساپ بیشترین آسیب را از این باگ می‌بیند اما در تست واتساپ نسخه 2.23.6.76 بر روی گوشی گلکسی اس ۳۱ سامسونگ با اندروید ۱۲، واتساپ کرش کرد اما خبری از لوپ کرش نبود. در نسخه آخر واتساپ برای سیستم عامل اندروید در گوشی گلکسی ای ۵۲ اس با اندروید ۱۳ هم با کلیک روی این لینک خبری از کرش نبود و واتساپ اعلام کرد باید برای باز کردن این نوع لینک‌ها، سراغ دانلود آپدیت بروید. این در حالی است که ما آخرین نسخه Whatsapp را از گوگل پلی استور نصب کرده بودیم.

چطور از این باگ واتساپ دوری کنیم؟

معمولا با کلیک روی این لینک، نباید اتفاق خاصی بیفتد و شما باید به تنظیمات برنامه واتساپ بروید. با این حال باگی که در واتساپ وجود دارد باعث شده با کلیک روی این لینک‌ها برنامه به صورت کامل کرش کند. رفتار این باگ در نسخه‌های مختلف واتساپ روی گوشی‌های مختلف تا حدی متفاوت است و همان طور که اعلام کردیم، شاید اصلا خبری از کرش کردن برنامه یا گوشی نباشد.

با این حال اگر گوشی شما در برابر این باگ آسیب پذیر است هیچ راهی برای جلوگیری از آن ندارید و فقط و فقط باید چتی که لینک در آن وجود دارد را به هیچ وجه دوباره باز نکنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.