وزارت دفاع روسیه تسلط بر باخموت را تایید کرد/ پوتین پیام تبریک داد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر ۲۰ مه، «آرتیوموفسک»  به طور کامل «آزاد» شد. آخرین بخش، آزاد سازی ساختمان چند طبقه " سامالیوت" بود.

وزارت دفاع روسیه خبر داد که از ۲۵ مه، خروج نیروهای روسیه را برای استراحت و بازآموزی آغاز خواهد کرد. نیروهای مسلح روسیه همچنین "خطوط دفاعی لازم" را ایجاد خواهند کرد.

آرتیموفسک (باخموت) در شمال شهر بزرگ گورلوفکا واقع شده است. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه نیروهای اوکراینی در دونباس است. نبردهای شدید ماه‌ها در خارج از شهر ادامه داشت.

در این رابطه روز گذشته یوگنی پریگوژین، موسس گروه خصوصی نظامی روسیه موسوم به واگنر اعلام کرد نیروهای این گروه توانسته‌اند سرانجام پس از ماه‌ها نبرد کنترل شهر باخموت در شمال دونباس (شرق اوکراین متشکل از دونتسک و لوهانسک) را به دست بگیرند.

رئیس واگنر همچنین اعلام کرد نیروهای این گروه در تاریخ ۲۵ مه (۴ خرداد) از منطقه عقب نشینی کرده و کنترل شهر را به نیروهای ارتش روسیه می‌سپارند.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی کنترل بر شهر آرتیوموفسک (باخموت) در جمهوری دونتسک را به نیروهای واگنر و ارتش روسیه تبریک گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.