درخواست مهم محمود عباس از سازمان ملل

رئیس تشکیلات خودگردان امروز دوشنبه در سخنانی در کنفرانس یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان و هفتاد و پنجمین سالروز نکبت در سازمان ملل اعلام کرد که فلسطینی‌ها داوطلبانه کشورشان را ترک کردند و حقیقت این است که آنها با ساده‌ترین امکانات برای دفاع از سرزمین خود اقدام کرده‌اند.

نتانیاهو توهم زد!

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تأکید کرد که جشن استقلال اسرائیل دروغ است، زیرا مستقل از چه کسانی است؟ چگونه کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند آنچه را که بر سر اسرای فلسطین می‌گذرد، می‌پذیرند؟

وی با بیان اینکه وزیران کابینه نتانیاهو آشکارا خواستار کشتن فلسطینی‌ها، اخراج آنها از خانه‌هایشان و تخریب منازلشان هستند. چرا جامعه جهانی از مردم فلسطین در حالی که هر روز کشته می‌شوند، حمایت نمی‌کند؟

محمود عباس افزود: چرا به ما عضویت کامل در سازمان ملل نمی‌دهید چرا چون این خواسته شرم آور دشمن ما اسرائیل است. هر روز فلسطینان کشته می‌شوند و به کسی نیاز داریم که از ما حمایت کند.

محمود عباس تصریح کرد: کشورهای عضو سازمان ملل متحد عمداً از اجرای قطعنامه‌های مربوط به حقوق فلسطینی‌ها جلوگیری کرده‌اند.

وی اعلام کرد که برگزاری کنفرانس یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان و هفتاد و پنجمین سالروز نکبت در سازمان ملل نشان دهنده اعتراف این نهاد بین المللی به بی عدالتی است که از سال ۱۹۴۸ بر مردم فلسطین وارد شده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: سازمان ملل صدها قطعنامه برای به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین صادر کرده است، اما حتی یک قطعنامه در این زمینه اجرا نشده است.

محمود عباس با بیان اینکه انگلیس و ایالات متحده مسئول مستقیم درد و رنج‌های ملت فلسطین هستند، تصریح کرد: انگلیس و آمریکا پشت اهداف استعماری خود برای مصیبت ملت فلسطین و دادن سرزمینشان به اسرائیلی‌ها قرار دارند.

محمود عباس تأکید کرد، یاد روز نکبت تا پایان اشغالگری در ذهن ما باقی خواهد ماند. اشغالگری پایان خواهد یافت و فلسطین پیروز خواهد شد.

رئیس تشکیلات خودگردان در پایان گفت که خواستار تعلیق عضویت «اسرائیل» در سازمان ملل و یا وادار کردن این نهاد بین‌المللی به اجرای تصمیمات صادره شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.